صفحه اصلی > اینستاگرام : اهمیت فالوورهای اینستاگرام | انواع روش افزایش آنها 🏆

اهمیت فالوورهای اینستاگرام | انواع روش افزایش آنها 🏆

به‌دست‌آوردن اولین 1000 لایک اینستاگرام

فهرست مطالب

فالوورها یا دنبال‌کننده‌ها یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های اینستاگرام هستند. شما می‌توانید بهترین محتوا را در جهان تولید کنید، اما اگر فالوور نداشته باشید، باز هم ارزشی ندارد. شاید کسب‌وکاری در اینستاگرام دارید و به دنبال افزایش فروشتان هستید یا می‌خواهید بلاگری را شروع کنید یا می‌خواهید پیج موردعلاقه‌تان را راه‌اندازی کنید و به مردم خدمات بدهید، انگیزه‌تان هر چیزی که باشد، شما به فالوور نیاز دارید.

اما سؤال این است که چرا فالوورها این‌قدر اهمیت دارند و آیا داشتن فالوور زیاد برای شما مفید خواهد بود یا خیر؟ در این مطلب ما به این سؤالات پاسخ خواهیم داد و نکاتی را برای جذب فالوورهای بیشتر برای شما بیان خواهیم کرد. با ادامه مطلب همراه بال بزن باشید.

اهمیت فالوورهای اینستاگرام

فالوورهای اینستاگرام به دلایل زیر بسیار اهمیت دارند:

1.فالوورهای شما با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند.

فالوورهایتان با محتوای شما تعامل برقرار می‌کنند. شما در واقع یک رابطه با آنها می‌سازید و تصاویر و ریلزهایتان را به اشتراک می‌گذارید تا حساب یا پیج متعلق به شما رشد کند. چنین چیزی (ارتباط با مشتریان) قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی یک رؤیا بود که امروزه تبدیل به یک پل ارتباطی محکم و البته وفاداری برای برندها شده است.

تعامل در اینستاگرام خیلی مهم است، چون به شما کمک می‌کند تا به افرادی بیشتری بتوانید محصولات، خدمات یا محتوای خود را عرضه کنید. هرچقدر فالوور بیشتری داشته باشید، نرخ تعاملتان نیز بالاتر خواهد بود (امیدواریم این‌طور باشد!).

از یاد نبرید – الگوریتم اینستاگرام به شکلی است که بیشتر محتوایی را ترجیح می‌دهد که لایک، نظر و اشتراک‌گذاری‌های بیشتری داشته باشد. فالوورهایتان می‌توانند به شما کمک کنند تا همچنان بتوانید با الگوریتم اینستاگرام عرض‌اندام کنید.

2. فالوور بیشتر = درآمد بیشتر

اگر هدف شما کسب درآمد در اینستاگرام است – چه کسی این هدف را ندارد؟!! – پس فالوورهای شما بلیطی برای کسب درآمد بالاتر هستند.

چرا؟ چون:

  • برای اینفلوئنسرها، فالوورهای بیشتر معمولاً به معنی یک نرخ تعامل بالاتر، یک نرخ انتشار محتوای بزرگ‌تر و ایمپرشن (ایمپرشن یعنی چقدر محتوای شما دیده شده است) بیشتر است. برندها ترجیح می‌دهند در اینستاگرام با آنهایی کار کنند که با فالوهایشان تعامل دارند و مخاطبین علاقه‌مندی دارند.
  • برای کسب‌وکارها، فالوورهای بیشتر به معنی ترافیک بیشتر به آنلاین‌شاپ یا مغازه آنلاین شما است و این یعنی فروش بیشتر و دریافت پیام‌های بیشتر از سمت مشتریان بالقوه (چیزی که با تبلیغات در دنیای واقعی سخت به دست می‌آید).
  • برای پیج‌ها: برای افرادی که حساب‌های کاربری آموزشی، علمی یا خدماتی و … دارند داشتن فالوورهای زیاد به معنی این است که می‌توانند از این حساب‌ها با تبلیغات یا اسپانسرینگ یا فروش محصولات دیگر کسب‌وکارها یا ارائه خدمات درآمد خوبی کسب کنند. برای اینکه در این دسته فعالیت کنید، باید یک شاخه‌ای که به آن علاقه‌مند هستید و توانایی آموزش به مردم یا ارائه خدمات دارید را انتخاب کنید.

چه چیزی فالوور بیشتر = درآمد بیشتر را ثابت می‌کند؟ پیج‌های میلیونی درآمدهای چند صد میلیونی در ماه و حتی میلیاردی در ایران دارند. حتی حساب‌های افراد بسیار مشهور مانند بازیکنان فوتبال و … درآمدهای چند ده میلیارد تومانی فقط از یک پست دارند. دلیل این درآمد زیاد هم مشخص است. شما در تبلیغات سنتی اگر بخواهید کسب‌وکار خود را به مخاطبان معرفی کنید، باید در تمامی شهر و نقاطی که می‌خواهید بنر کسب‌وکارتان را نصب کنید یا تبلیغی را در شبکه‌های تلویزیونی پخش کنید. هزینه بسیار بالا و با احتمال مشاهده تبلیغ بسیار پایین‌تر و البته نرخ جذب مخاطب هدف کمتر. اما در اینستاگرام می‌توانید با هزینه کم‌تر، مخاطبین بسیار بیشتری را هدف قرار داده و برند خود را به دنیا یا منطقه مورد نظرتان معرفی کنید.

در زیر می‌توانید نرخ تبلیغات اینفلوئنسرهایی که 1 میلیون فالوور دارند را ببینید:

  • اشتون هال برای هر ریلز اسپانسری 10-15 هزار دلار (معادل 700 میلیون تا 1.2 میلیارد تومان) دریافت می‌کند.
  • هنری خیمنز 6-12 هزار دلار برای هر پست اسپانسری دریافت می‌کند.

بنابراین هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشید، نفوذ بیشتری نیز خواهید داشت و این یعنی یک ویژگی جذاب برای مشتریان و برندها. چون فقط صاحبان برندها به فالوور زیاد اهمیت نمی‌دهند، بلکه مشتریان نیز اهمیت می‌دهند.

3.فالورها به شما اعتبار می‌بخشند.

اعتبار در اینستاگرام یا هر پلتفرم شبکه اجتماعی اهمیت زیادی دارد. در حالی که روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با آن اعتماد به خودتان را در صنعت و حوزه کاری خودتان تثبیت کنید، با این حال داشتن فالوورهای زیاد یکی از راحت‌ترین روش‌ها است.

فالوورها چطور به شما اعتبار می‌بخشند؟ اگر مردم شما را دنبال کنند، این یعنی آنها به چیزی که شما به اشتراک می‌گذارید، یا خدمات یا محصولاتی که عرضه می‌کنید علاقه‌مند هستند. شما باید محتوای عالی تولید کنید تا این افراد آن را ارزشمند و سرگرم‌کننده ببینند.

برای درک بهتر این قضیه به شناخته‌شده‌ترین سخنران‌های انگیزشی یا رهبرهای جهان کسب‌وکار فکر کنید. صدها و هزاران افراد به سخنرانی‌ها و سخنان این افراد گوش می‌دهند چون آنها می‌دانند درباره چه حرف بزنند. آنها از دید مردم و طرفدارنشان یک مرجع و رهبر با فکر هستند.

این قضیه را می‌توان به اینستاگرام نیز تعمیم داد.

اگر هیچ فالووری ندارید، چه چیزی درباره برند یا حساب شما خواهند گفت؟ یا اینکه اگر حسابی تازه دارید، یا محتوای شما عالی نباشد چه؟ شاید ندانید درباره چه باید حرف بزنید. وقتی فردی می‌خواهد شما را دنبال کند، چون کسی شما را دنبال نکرده است، نمی‌دانند چرا باید این کار را بکنند.

نداشتن اعتبار می‌تواند به شما به عنوان یک صاحب برند یا اینفلوئنسر یا هر حسابی که در دسترس دارید آسیب بزند بنابراین روی افزایش فالوهایتان تمرکز کنید.

4.فالوورها به ساخت آگاهی برند کمک می‌کنند.

چه صاحب یک کسب‌وکار باشید یا یک اینفلوئنسر یا بلاگر یا هر فرد عاشقی که می‌خواهد خدماتی ارائه کند یا چیزی که دانش آن را دارد آموزش دهد، شما می‌توانید از ساخت آگاهی برند سود ببرید. شبکه اجتماعی یکی از بهترین ابزارها برای این هدف است و فالوورها می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشتر و بهتر برندتان را به مردم بشناسانید.

اگر محتوایی تولید می‌کنید که فالوورها را از جامعه هدف مخاطبینتان جذب می‌کند، پس شما آگاهی برندتان را با افراد مناسبی ساخته‌اید.

5.فالوورها = مشتریان بالقوه

هر فالوور یک مشتری بالقوه است اگر سعی کنید محصولات خودتان را به آنها بفروشید یا آنها را در همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) درگیر کنید.

هر بار که شما محتوای تازه‌ای مرتبط با محصولات یا خدمات خود منتشر می‌کنید، فالوورهای شما آن را می‌بینند و ممکن است که تصمیم به خرید یا تماس برای دریافت اطلاعات بیشتر بگیرند.

یا حداقل اینکه با اطلاعاتی که به فالوورهایتان پیشنهاد خواهید کرد، ممکن است دوباره در آینده به سمت شما بازگردند.

چطور می‌توان فالوورهای مناسب اینستاگرام را جذب کرد؟

خب تا حالا با اهمیت فالوور اینستاگرام آشنا شدید، اما حالا سؤال این است که چطور می‌توان فالوورهای مناسب و درست را جذب کرد؟ حساب‌های شخصی و کسب‌وکاری همیشه برای جذب فالوورهای مناسبشان در تقلا هستند.

اول از همه اجازه دهید ببینیم که “فالوور مناسب” چیست؟

این سؤال باارزشی است. فالوور مناسب شما ممکن است:

  • فالوورهایی باشند که با شما در تعامل هستند
  • خریداران بالقوه برای کسب‌وکارتان باشند
  • فالوهایی مرتبط با زمینه فعالیتی شما باشند

حساب شما به نوع مناسب فالوورهای مرتبط با زمینه شما برای موفقیت نیاز دارد. اغلب شما می‌خواهید که از یک دسته یا گروه خاصی فالوور جذب کنید.

برای مثال، اگر یک مربی آمادگی جسمانی باشید، شما دنبال افرادی هستید که آمادگی جسمانی برایشان اهمیت دارد یا می‌خواهند بدنی آماده داشته باشند یا وزنشان کاهش یابد.

خب حالا باید شما با این مخاطبین هدف در یک سطح عمیق‌تر در ارتباط باشید و محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید. زمانی که فالوورهای ایدئال خود را شناختید، شما می‌توانید کار روی جذب آنها را شروع کنید.

چطور میتوان فالوورهای حساب اینستاگرامی را افزایش داد؟

1.بهینه‌سازی بایوی پروفایل برای فالور ایدئال

قبل از اینکه شخصی شما را دنبال کند، احتمالاً آنها پروفایل شما را بررسی کرده و اول نگاهی به بایوی شما می‌اندازند. اول از همه مطمئن شوید که بایوی شما، حسابتان را برای فالوور ایدئالتان جذاب می‌کند. چطور می‌توان به چنین چیزی دست یافت؟

  • از کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبین هدف خود استفاده کنید
  • به مردم بگویید که هستید و چه کاری انجام می‌دهید
  • بایوی خود را کوتاه و دوست‌داشتنی بنویسید

یک کال تو اکشن (call to action یعنی دعوت به اقدام به کاری. مثلاً اگر وب‌سایتی دارید آنها را به مشاهده وب‌سایت دعوت کنید و …) و لینک نیز می‌تواند بیشتر بایوی شما را برای فالوور ایدئال شما بهینه‌سازی کند.

2.پست‌های مستمر مرتبط با زمینه فعالیتی خود را منتشر کنید

استمرار برای رشد حساب اینستاگرامی حیاتی است. فالوورها به دنبال دلیلی برای دنبال‌کردن شما هستند که این دلیل پست‌ها یا محتوایی است که در حساب خود منتشر می‌کنید. اگر حسابی دارید که یک روز درباره حیوانات پست می‌کنید و روز دیگر درباره هواپیماها، قطعاً فالوورهایتان قید حساب شما را می‌زنند چون خودتان هنوز نمی‌دانید که در چه زمینه‌ای باید فعالیت کنید.

یا بدتر از این، اینکه شاید به دلیل اینکه حساب شما از هر چیزی پست می‌کند به جای اینکه صرفاً روی یک زمینه مرتبط تمرکز کند، فالوور جذب نکنید یا فالوورهای فعلی خود را نیز از دست بدهید.

پست‌هایی ایجاد کنید که:

  • استمرار در انتشار محتوا داشته باشند.
  • در یک زمینه مشابه منتشر شوند.

شما می‌توانید همه انواع مدل محتوا و همچنین نحوه انتشار محتوای خود را آزمایش کنید تا ببینید که کدام نوع و چه استراتژی و محتوایی باعث جذب مخاطب می‌شود، اما همیشه روی کیفیت تمرکز کنید.

3.روی چیزی که بیشتر کار می‌کند و چیزی که کمتر کار تمرکز کنید

بخش آمار اینستاگرام یک اطلاعات بر پایه داده و عمیقی را از پست‌های شما به اشتراک می‌گذارد. شما می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد انواع پست‌هایی که بر اساس آمار فالوورهای شما به آن علاقه‌مند هستند استفاده کنید و از آن طرف پست‌هایی که علاقه‌مندان کمتری دارند را منتشر نکنید.

اگر تابه‌حال به بخش آمار (insight) حساب خودتان را مشاهده نکرده‌اید، می‌توانید روی تصویر پروفایل خود کلیک کرده و روی آیکون همبرگری در بالا کلیک کره و سپس گزینه (Account Insights) را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید خودتان را با جزئیات آمار حساب خود آشنا کنید. ابزار آمار اینستاگرام می‌تواند اطلاعاتی مربوط به تعامل، تعداد حساب‌هایی که توانسته‌اند محتوای شما را ببینند و حتی تبلیغاتی که برای آنها هزینه پرداخت کرده‌اید را ببینید.

در اینجا یک نکته بسیار اهمیت دارد و آن این است که برخلاف بسیاری از افراد که بیشتر به محتوایی که خوب جواب داده است توجه می‌کنند، شما در اینجا باید به محتوا و پست‌هایی که خوب عمل نکرده‌اند توجه کنید. می‌پرسید چرا؟

چون این کار به شما کمک می‌کند تا از صرف انرژی و وقت برای محتوایی که به رشد حساب شما کمک می‌کند صرف‌نظر کنید. اگر بتوانید چیزی که برای شما کار می‌کند و کار نمی‌کند را شناسایی کنید، می‌توانید به میزان بیشتری برای محتوای که تعامل بیشتری دارد وقت صرف کنید تا فالوورهای بیشتری را جذب حساب خود کنید.

4.انواع مدل محتوا را تولید کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با قابلیت به اشتراک‌گذاری چندین نوع محتوا است – از همه آنها استفاده کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا با امتحان‌کردن انواع مدل محتوا بتوانید بفهمید که مخاطبین شما چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند. محتوایی که می‌توانید ایجاد کنید شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تصاویر
  • ویدئوها
  • ریلزها
  • لایو
  • استوری
  • پست‌های اسلایدی

بنابراین، برای هر نوع محتوا زمان صرف کنید و ببینید که مخاطبین شما واقعاً چه می‌خواهند. شما می‌توانید از آمار اینستاگرام هم برای تجزیه‌وتحلیل هر پستی که ساخته‌اید استفاده کنید تا ببینید که چه محتوایی باعث جذب تعامل و فالوورهای ارگانیک بیشتری شده است.

5.پروفایل را به عمومی تغییر دهید

اگر پروفایل شما هم خصوصی (Private) است، مانند بسیاری از تولیدکنده‌های محتوا این اشتباه را انجام داده‌اید و احتمالاً باز هم با این شرایط از خودتان می‌پرسید که چرا رشد نمی‌کنید.

چرا نباید حساب کاربری شما خصوصی باشد؟

اگر وارد حساب کاربری شخصی شوید و آن حساب خصوصی باشد، شما نمی‌توانید پست‌های وی را مشاهده کنید. شما فقط زمانی آن شخص یا کسب‌وکار یا هر حساب دیگری را دنبال خواهید کرد که آنها را بشناسید یا یک بایوی خیلی جذاب و فریبنده نوشته باشند.

پس برای عمومی کردن حساب خود به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

قدم اول: برنامه اینستاگرام را باز کنید.

اهمیت فالوورهای اینستاگرام

قدم دوم: روی تصویر پروفایل کلیک کنید > سپس روی منوی همبرگری کلیک کنید.

اهمیت فالوورهای اینستاگرام

قدم 3: روی تنظیمات (Settings) > حریم خصوصی (Privacy) > حریم حساب (Account Privacy) کلیک کنید. در اینجا می‌توانید حساب خود را به عمومی (Public) تغییر دهید.

هر زمان که حساب کاربری خود را به عمومی تغییر دادید، شما قادر به دیدن همه پست‌ها خواهید بود. اگر نمی‌خواهید یک پست خاصی به فالوورها شما نشان داده شود آن را آرشیو کرده یا حذف کنید.

6.با تبلیغات بازدیدکننده‌های پست‌های خود را افزایش دهید

برای افزایش بازدید پست یا فالوور، می‌توانید با توجه به بودجه با یک روش راحت و سریع به این هدف مهم دست پیدا کنید. به این منظور می‌توانید از خود اینستاگرام برای پروموت پست خود استفاده کنید. برای این کار باید حساب کاربری شما بیزینسی (Business) یا پروفیشنال  (Proessional) باشد.

تمام کاری که باید بکنید این است که:

  • پستی که می‌خواهید تبلیغ شود را باز کنید.
  • روی گزینه “Boost Post” کلیک کنید.
  • سپس درخواست‌های روی صفحه را دنبال کنید.

برای این مرحله شما نیاز دارید تا هدف و همچنین بودجه خود را تعیین کنید. درباره تعیین واقع‌بینانه بودجه خود محتاطانه عمل کنید، چون با وجود 2 میلیارد کاربرد در این پلتفرم، خیلی سریع میتوانید بیشتر از بودجه‌تان خرج تبلیغات کنید.

7.خرید فالوور

خریدن فالوور باید بااحتیاط انجام شود چون همراه با این کار باید دو کار زیر را نیز انجام دهید تا خرید فالوور شما بتواند بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد:

  1. تولید محتوای باکیفیت مرتبط با حساب کاربری شما
  2. پرهیز از نقض قوانین اینستاگرام

علاوه بر خرید فالوور می‌توانید، از دیگر سرویس‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام مانند خرید لایک و … نیز استفاده کنید تا نرخ تعامل شما افزایش یابد.

جمع‌بندی

در بالا گفتیم که چرا فالوور اینستاگرام مهم است و از چه راه‌هایی می‌توان فالوورهای حساب خود را افزایش دهید. امروزه اینستاگرام تبدیل به یک ابزار فوق‌العاده کاربردی و مهم در بین تمامی کسب‌وکارهای دنیا یا هر تولیدکننده محتوایی شده است که می‌تواند فارغ از اینکه در کجای این کره خاکی است، خدمات یا محصولات خود را ارائه کند یا اینکه فقط محتوای سرگرمی و آموزشی و … تولید کند و از این پلتفرم کسب درآمد کند.

خریدن فالوور در کنار تولید محتوای منحصربه‌فرد مرتبط به زمینه کاری‌تان یکی از راه‌های افزایش دنبال‌کننده‌های حساب کاربری‌تان است. در بال‌بزن می‌توانید با خریدن فالوور اوج‌گرفتن خودتان را با ما شروع کنید.

منبع: viralyft

sirvan

یک دونده که دوست داره بنویسه.
پست های مرتبط

به‌دست‌آوردن اولین 1000 لایک در اینستاگرام ❤️ با 12 استراتژی

شاید حساب کاربری‌تان به 5000 فالوور یا حتی 50 هزار فالوور هم…

۱۴۰۳-۰۲-۱۲

آیا خرید فالوور باعث حذف حساب اینستاگرام میشود؟

خرید فالوور اینستاگرام می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که برای رشد پیج…

۱۴۰۳-۰۲-۰۲

چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم | 😭⛔

بلاک شدن در اینستاگرام حس بدی دارد به خصوص اگر از سمت…

۱۴۰۳-۰۱-۲۲

دیدگاهتان را بنویسید