صفحه اصلی > اینستاگرام : چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم | 😭⛔

چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم | 😭⛔

چطور بفهمیم که در اینستاگرام بلاک شده ایم

فهرست مطالب

بلاک شدن در اینستاگرام حس بدی دارد به خصوص اگر از سمت کسانی باشد که آنها را می‌شناسید یا دوستشان دارید. در ادامه می‌خواهیم با چند روش ساده به شما آموزش دهیم که چطور بفهمید در اینستاگرام بلاک شده‌اید. با ادامه مطلب همراه بال بزن باشید.

اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد لیست افرادی که شما را بلاک کرده‌اند را ببینید. در واقع، اینستاگرام حتی وقتی شخصی شما را بلاک می‌کند برای شما اطلاعیه‌ای ارسال نمی‌کند.

اما برخی روش‌ها وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا ببینید که آیا شخصی شما را بلاک کرده است یا خیر.

چرا یک فرد شما را باید در اینستاگرام بلاک کرده باشد؟

شاید کاربران به دلایل زیر شما را در این شبکه اجتماعی بلاک کنند:

  • ارسال پیام‌های اسپم برای پیشنهاد خرید و یا ارسال دایرکت‌هایی که خواهان آن نیستند
  • تگ کردن آنها در پست‌های نامربوط و مزاحمت برای آنها
  • ارسال کامنت‌های نامناسب، نظرات نفرت‌انگیز یا حتی مخالف آنها و یا هر چیزی که از دید آنها نامناسب و آزاردهنده باشد
  • یا اگر یک رابطه دوستانه یا عاشقانه را به هر دلیلی به پایان رسانده‌اید، شاید آن شخص تصمیم گرفته باشد شما را بلاک کرده تا بتواند از این شما و رابطه‌ای که با شما داشته است عبور کند.

چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم

برای اینکه بفهمید در اینستاگرام بلاک شده‌اید، می‌توانید هفت روش زیر را امتحان کنید.

1.جستجوی نام کاربری یا یوزر نیم آنها

اگر دنبال یوزر نیم یا حساب کاربری یک شخصی در قسمت سرچ اینستاگرام بگردید، اگر شخص موردنظر شما را بلاک کرده باشد، حساب وی در قسمت جستجوی شما ظاهر نخواهد شد.

اما اگر بلاک نشده باشید، شما می‌توانید پروفایل وی و همه پست‌های وی را ببینید. اما اگر آنها حسابشان را خصوصی کرده باشند، شما با یک پیام با این محتوا که “This account is private” یعنی این حساب خصوصی است مواجه خواهید شد و نمی‌توانید محتوای وی را مشاهده کنید.

اگر پروفایل کاربر موردنظر در قسمت جستجو ظاهر نشود، شخص موردنظر یا حساب کاربری خود را غیرفعال کرده است یا شما را بلاک کرده است.

یک احتمال دیگر این است که آنها یوزر نیم خود را در اینستاگرام تغییر داده باشند. اگر این مورد اتفاق بیفتد، شما نخواهید توانست که حساب وی را در نتایج جستجو ببینید، اما این دلیلی بر این نیست که قطعاً بلاک شده‌اید.

2.جستجو از راه پروفایل

اگر بلاک شده باشید، شما نمی‌توانید برای شخص موردنظر دایرکت ارسال کرده و یا در زیر پست وی نظر خود را بنویسید. با این حال، نظر قبلی و مکالمات قبلی شما نشان داده نخواهند شد؛ بنابراین، اگر از قبل به یاد دارید که دایرکتی برای شخص موردنظر ارسال کرده‌اید، دایرکت موردنظر را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا به پروفایل وی بروید.

اگر پروفایل آنها را بدون هیچ پستی می‌بینید، احتمالاً بلاک شده باشید. در این روش (مشاهده دایرکت) می‌توانید بفهمید که کاربر موردنظر شما آیدی یا یوزر نیم خود را تغییر داده است یا خیر، اگر یوزر نیم وی را در بخش جستجو وارد کنید و هیچ حسابی نمایش داده نشود، پس به‌طورقطع از سمت او بلاک شده‌اید.

3.استفاده از لینک پروفایل منحصربفرد اینستاگرام

طی ساخت حساب اینستاگرامی، یک url یا آدرس صفحه وب منحصربه‌فرد که شامل یوزر نیمتان است مخصوص حساب کاربری شما به طور خودکار ساخته خواهد شد.

جای‌گذاری یوزر نیم در لینک پروفایل با یوزر نیم شخص موردنظرتان که مشکوک هستید که شما را بلاک کرده است نیز یکی دیگر از روش‌ها برای بررسی بلاک شدن از طرف فردی دیگر است.

اگر اینستاگرام را در مرورگر باز کنید و بخواهید با لینک پروفایل به حساب وی سر بزنید، یا حساب وی را مشاهده خواهید کرد یا یک پیام بر روی مرورگر شما ظاهر خواهد شد مبنی بر اینکه “Sorry, this page isn’t available”. این یعنی این حساب در دسترس نیست.

برای اینکه بدانید این حساب وجود دارد یا نه، از اینستاگرام خارج شوید و دوباره لینک پروفایل را در یک تب دیگر در مرورگر وارد کنید. اگر آن شخص حساب خود را غیرفعال کرده باشد، دوباره پیام بالا را مشاهده خواهید کرد. اگر این بار پروفایل را مشاهده کردید، این یعنی شما بلاک شده‌اید.

وقتی شخصی یوزر نیم خود را تغییر می‌دهد، url یا آدرس پروفایل وی نیز به شکل خودکار تغییر می‌کند؛ بنابراین اگر شخص موردنظر اخیراً یوزر نیم خود را تغییر داده است پس این روش کمکی نخواهد کرد.

چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم

برای استفاده از این روش، آیدی وی را در زیر قرار داده و روی آن کلیک کنید:

https://www.instagram.com/آیدی شخص موردنظر را بدون @ اینجا بنویسید/

4.بررسی از حساب اینستاگرامی دیگر

برای اینکه بفهمید از سمت فرد دیگری بلاک شده‌اید، می‌توانید از دیگر حساب‌های اینستاگرامی استفاده کنید. برای این کار یا از حساب دیگری دردسترس‌بودن آی‌دی موردنظر را بررسی کنید یا یوزر نیم را برای دوست خود ارسال کنید و ببینید که آیا او می‌تواند صفحه آن فرد را مشاهده کند یا خیر.

چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم

اگر صفحه فرد موردنظر مشاهده نشد، پس حساب کاربری یا غیرفعال شده است یا یوزر نیم خود را تغییر داده است؛ اگر با همان یوزر نیم، صفحه کاربری در دسترس بود، پس این یعنی شما بلاک شده‌اید.

نکته

5.بررسی به کمک گروه‌های چت اشتراکی اینستاگرام

اگر با فردی که به آن برای بلاک کردنتان مظنون هستید در یک گروه قرار دارید، در این گروه میتوانید شک خود را بررسی کنید. به لیست اعضای گروه برای دیدن اشخاص آن گروه مراجعه کنید.

اگر حساب موردنظر برای شما قابل مشاهده بود، این یعنی شما بلاک نشده‌اید. با این حال، اگر با وجود اینکه او در گروه حضور دارد، اما باز هم نمی‌توانید به پروفایل وی دسترسی داشته باشید، این یعنی او شما را بلاک کرده است.

6.سعی کنید دوباره همان شخص را دنبال کنید

اگر فردی که آن را جستجو کرده‌اید بدون هیچ پست و عکسی ظاهر شد، سعی کنید دوباره حساب وی را دنبال کنید.

اگر بلافاصله توانستید وی را دنبال یا follow کنید، این یعنی آن شخص شما را بلاک نکرده است – یا شاید شما را آن‌بلاک (Unblock – یعنی از لاک درآوردن) کرده است.

اگر او شما را بلاک کرده باشد، شما باید یک پیام ارور مشاهده کنید و نخواهید توانست دوباره او را دنبال کنید.

7.منشن کردن حساب موردنظر با تگ زیر پست

وقتی فردی شما را در اینستاگرام بلاک کند، شما نمی‌توانید او را منشن کرده یا در زیر پست‌ها یا کامنت‌ها منشن کنید. این هم یک راه دیگر برای فهمیدن این است که بلاک شده‌اید یا نه. البته خصوصی کردن یک حساب و یا غیرفعال‌کردن تگ کردن شما در تنظیمات نیز می‌تواند قابلیت منشن کردن آنها را غیرفعال کند.

اگر نمی‌توانید شخصی را در پست منشن یا تگ کنید، دنبال یوزر نیم یا پروفایل آنها بگردید. اگر با پیام “The account is private” مواجه شدید، این یعنی شما بلاک نشده‌اید. اگر حساب وجود داشت اما نتوانستید هیچ پستی از وی را ببینید، این یعنی شما بلاک شده‌اید.

حرف آخر درباره چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده‌ایم

اینستاگرام در هنگام بلاک کردن فردی، هیچ اطلاعیه‌ای برای وی ارسال نمی‌کند اما روش‌های ساده بالا به شما کمک خواهند کرد تا بفهمید که بلاک شده‌اید یا نه. اگر فهمیدید که توسط شخصی که رابطه نزدیکی با او دارید بلاک شده‌اید، می‌توانید آن را از وی بپرسید و بخواهید که شما را آن‌بلاک کنند.

اگر به هر دلیلی رابطه شما با فرد شکراب شده است و از آن‌بلاک کردن شما سرباز می‌زنند، بهتر است به خواسته آنها احترام بگذارید و در این مورد اصرار نکنید.

در آخر اینکه وقتی شخصی شما را در اینستاگرام بلاک می‌کند، به شکل خودکار آن شخص از سمت شما بلاک خواهد شد و نیازی نیست که شما هم او را بلاک کنید.

منبع: makeuseof

برچسب ها :

sirvan

یک دونده که دوست داره بنویسه.
پست های مرتبط

به‌دست‌آوردن اولین 1000 لایک در اینستاگرام ❤️ با 12 استراتژی

شاید حساب کاربری‌تان به 5000 فالوور یا حتی 50 هزار فالوور هم…

۱۴۰۳-۰۲-۱۲

اهمیت فالوورهای اینستاگرام | انواع روش افزایش آنها 🏆

فالوورها یا دنبال‌کننده‌ها یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های اینستاگرام هستند. شما می‌توانید بهترین…

۱۴۰۳-۰۲-۰۴

آیا خرید فالوور باعث حذف حساب اینستاگرام میشود؟

خرید فالوور اینستاگرام می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که برای رشد پیج…

۱۴۰۳-۰۲-۰۲

دیدگاهتان را بنویسید