صفحه اصلی > اینستاگرام : مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام | مثل آب خوردن 💧

مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام | مثل آب خوردن 💧

مخفی کردن آنلاین بودن اینستاگرام

فهرست مطالب

امروزه برنامه‌های شرکت متا به یک بخش ثابتی از زندگی انسان‌های مدرن امروزی تبدیل شده‌اند. اینستاگرام و فیس‌بوک و واتس‌اپ سه برنامه پرطرف‌دار در جهان و البته در ایران هستند که همگی زیر چتر متا هستند.

توانایی دیدن آنلاین اینستاگرام از جمله گزینه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید زمان آنلاین شدن افرادی که فالو کرده‌اید را پیدا کنید. یکی از فواید این گزینه این است که می‌توانید در زمان آنلاین شدن فالوورها یا دنبال‌کننده‌هایتان با آنها حرف بزنید.

با این حال، این گزینه می‌تواند بعضی اوقات باعث مزاحمت کاربران شود. اگر ترجیح می‌دهید که در شبکه اجتماعی اینستاگرام بدون اینکه کسی بفهمد آنلاین شوید، باید آنلاین اینستاگرام را که مانند یک نقطه سبزرنگ است در تنظیمات خود غیرفعال کنید.

چرا این گزینه می‌تواند کمی برای شما اذیت‌کننده باشد؟ برای مثال گاهی اوقات می‌خواهید یک مکالمه معذب‌کننده را به پایان برسانید و به مخاطب خود می‌گویید که به هر دلیلی مثلاً خوابیدن یا … می‌خواهید مکالمه را به پایان برسانید. بنابراین با او خداحافظی می‌کنید اما این گزینه نمایش آنلاین وضعیت کاربر، به مخاطبتان اطلاع خواهد داد که شما کی آنلاین بوده‌اید و کی از اینستاگرام رفته‌اید. خوشبختانه مانند همه برنامه‌های متا، اینستاگرام نیز به شما اجازه خاموش کردن وضعیت فعالیت (activity status) را می‌دهد. بدین منظور مراحل زیر را برای مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام انجام دهید.

مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام

مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام بسیار راحت است. اما نگران نباشید باز هم می‌توانید دوباره آن را فعال کنید. اما خب انجام این کار می‌تواند جنبه‌های منفی هم داشته باشید.

مثلاً اگر شما وضعیت آنلاین (online statue) خود را غیرفعال کنید، نخواهید توانست وضعیت آنلاین دوستان خود را نیز ببینید؛ بنابراین تا زمانی که وضعیت آنلاین خود را روشن نکنید نمی‌توانید ببینید که فالوورهای شما چه زمانی آنلاین شده‌اند. اما به‌هرحال اگر باز هم به مخفی‌کردن آنلاین اینستاگرام راغب هستید، مراحل زیر را انجام دهید.

  • برنامه اینستاگرام را در آی‌اواس یا اندروید خود باز کنید.
  • سپس روی آیکون پروفایل خود در سمت راست پایین کلیک کنید.
  • در حالی که در برگه پروفایل هستید، روی سه خط بالا در سمت راست کلیک کنید.
  • حالا روی گزینه تنظیمات و امنیت (Settings and privacy) کلیک کنید.
  • حالا کمی به پایین بیایید. سپس روی گزینه پیام و گزینه‌های استوری (Messages and story replies) کلیک کنید.
  • سپس روی نمایش وضعیت آنلاین (Ahow activity statue) کلیک کنید.
  • سرانجام، می‌توانید روی کلید کناری وضعیت آنلاین کلیک کرده و آن را خاموش کنید.

چه کسانی می‌توانند زمان آنلاین شما را ببینند؟

اگر درباره افرادی که وضعیت آنلاین شما را در اینستاگرام می‌بینند، نگران هستید اما در مخفی‌کردن آنها نیز تردید دارید، باید بدانید که این اطلاعات آن‌قدر هم در دسترس نیست. وضعیت فعالیت شما برای بیشتر افراد در اینستاگرام نمایش داده نمی‌شود. افرادی که فقط پروفایل شما را می‌بینند یا صرفاً اسم شما را در بخش نظرات یک پست می‌بینند، نمی‌توانند وضعیت آنلاین شما را ببینند.

اما قضیه برای فالوورها یا دنبال‌کننده‌هایتان متفاوت است. آنها نیز نمی‌توانند وضعیت آنلاین شما را ببینند تا وقتی که به وضعیت آنلاینتان دسترسی نداشته باشند. با این حال، شاید آنها یک نقطه سبزرنگ که نشانگر وضعیت آنلاین فعلی شما است را ببینند که به آنها خواهد گفت که شما هم اکنون در اینستاگرام فعال هستید. وضعیت فعالیت شما در اینستاگرام فقط برای افرادی که با آنها تعامل دارید در دسترس است – به خصوص آنهایی که در دایرکت برایشان پیام ارسال کرده‌اید یا از آنها پیام گرفته‌اید. این یعنی شخصی باید یک تعامل در دایرکت با شما داشته باشید تا برنامه وضعیت فعالیت شما را نمایش بدهد این گزینه باعث می‌شود که حریم خصوصی‌تان بیشتر حفظ شود.

چطور متوجه شویم یک فرد در اینستاگرام آنلاین است؟

اینستاگرام به چند دو روش ساده به شما می‌گوید که آیا دوستانتان آنلاین هستند یا خیر: وضعیت آنلاین و وضعیت فعالیت (online and activity statues). این گزینه‌ها این شکلی کار می‌کنند:

  • وضعیت آنلاین (Online status): یک دایره سبزرنگ در سمت راست تصویر پروفایل شخص نشان‌دهنده این است که او هم اکنون در اینستاگرام آنلاین است. این دایره را می‌توانید در قسمت دایرکت‌ها نیز مشاهده کنید.
  • وضعیت فعالیت (Activity status): برای جزئیات بیشتر، وضعیت فعالیت در دایرکت اینستاگرام شما، آخرین زمان آنلاین بودن فالوهایتان را به شما نشان می‌دهد. این وضعیت آنلاین می‌تواند با شیوه‌هایی مانند “Active now” نشان داده شود. یا اینکه چند دقیقه پیش آنلاین شده است “Active X time ago”، در زمانی که آخرین بار وارد حساب خود شده‌اند نمایش داده شود و یا اگر بخواهید یک پستی برای آنها ارسال کنید (در هنگام انتخاب مخاطب، روی پروفایل وی وضعیت آنلاین بودن وی نمایش داده خواهد شد).

این نشانگرها برای درک شرایطی است که شخصی که با وی در اینستاگرام در ارتباط هستید بتوانید فعالیت وی را رصد کنید.

پس برای بررسی آنلاین یک شخص به شیوه زیر می‌توانید عمل کنید:

  • یک دایره سبزرنگ در کنار یوزر نیم و تصویر وی در دایرکت مسیج شما یا هر جایی در اینستاگرام که نشان از آنلاین بودن وی می‌دهد ظاهر می‌شود.
  • وضعیت فعالیت اخیر وی در دایرکت مسیج که آخرین اقدام‌های او را نشان می‌دهد.

سوالات رایج درباره مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام

آیا من می‌توانم وضعیت آنلاینم را از افراد به خصوصی مخفی کنم؟

نه، اینستاگرام گزینه‌ای برای مخفی‌کردن آنلاین اینستاگرام افراد خاصی ندارد. وقتی وضعیت فعالیت خود را غیرفعال کنید، هیچ فردی نمی‌توانند وضعیت آنلاین شما را مشاهده کند.

آیا خاموش‌کردن وضعیت فعالیت در اینستاگرام روی دیدن وضعیت دیگر افراد تأثیر می‌گذارد؟

بلی، زمانی که وضعیت آنلاین خود را خاموش می‌کنید، شما قادر به دیدن وضعیت آنلاین دیگران نخواهید بود. این کار روی هر دو مشاهده شما به دیگران و توانایی شما برای دیدن وضعیت آنلاین دیگران تأثیر می‌گذارد.

وقتی وضعیت آنلاینم را مخفی کنم، این گزینه چقدر سریع اعمال می‌شود؟

اعمال تغییرات تقریباً فوری است. زمانی که وضعیت آنلاین خود را در تنظیمات خاموش کردید، اینستاگرام استاتوس را آپدیت می‌کند و دیگر کسی قادر به دیدن وضعیت آنلاین شما نیست.

آیا با وجود خاموش‌کردن وضعیت فعالیتم در اینستاگرام، باز هم می‌توانم آخرین زمان فعالیت فردی را ببینم؟

خیر، اگر وضعیت فعالیت خود را خاموش کنید، شما قادر به دیدن زمان آخرین فعالیت آنها یا اینکه آیا آنها اکنون فعال هستند نخواهید بود همان‌طور که آنها نیز نمی‌توانند زمان آنلاین بودنتان را ببیند.

آیا خاموش‌کردن وضعیت آنلاین اینستاگرام باعث مخفی‌شدن تعامل‌های من مانند لایک کردن یا نظر دادن در زیر پستی خواهد شد؟

مخفی‌کردن آنلاین اینستاگرام فقط وضعیت آنلاین شما و آخرین زمان فعالیتتان را غیرفعال می‌کند. اقدامات شما مانند لایک‌ها و نظراتتان زیر پست‌ها، همچنان با توجه به تنظیمات خصوصیتان برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود.

    جمع بندی آخر درباره مخفی‌کردن آنلاین بودن اینستاگرام

    مخفی‌کردن آنلاین بودن برنامه اینستاگرام گزینه‌ای است تا کاربران بیشتر حریم خصوصی خود را حفظ کنند. البته همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم آنلاین اینستاگرام یا وضعیت فعالیت کاربر فقط برای کاربرانی که با آنها در حال تعامل هستید نمایش داده می‌شود و همه نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. به‌هرحال اگر دوست ندارید کسی وضعیت آنلاین شما را مشاهده کند، می‌توانید با انجام مراحل بالا این گزینه را غیرفعال کنید اما از یاد نبرید که انجام چنین کاری دیدن وضعیت آنلاین دیگران را نیز برای شما غیرممکن خواهد کرد.

    منبع: pocket-lint

    برچسب ها :

    sirvan

    یک دونده که دوست داره بنویسه.
    پست های مرتبط

    به‌دست‌آوردن اولین 1000 لایک در اینستاگرام ❤️ با 12 استراتژی

    شاید حساب کاربری‌تان به 5000 فالوور یا حتی 50 هزار فالوور هم…

    ۱۴۰۳-۰۲-۱۲

    اهمیت فالوورهای اینستاگرام | انواع روش افزایش آنها 🏆

    فالوورها یا دنبال‌کننده‌ها یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های اینستاگرام هستند. شما می‌توانید بهترین…

    ۱۴۰۳-۰۲-۰۴

    آیا خرید فالوور باعث حذف حساب اینستاگرام میشود؟

    خرید فالوور اینستاگرام می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که برای رشد پیج…

    ۱۴۰۳-۰۲-۰۲

    دیدگاهتان را بنویسید