صفحه اصلی > اینستاگرام : افزایش ریچ اینستاگرام | 15 روش عملی و اثبات شده ✅

افزایش ریچ اینستاگرام | 15 روش عملی و اثبات شده ✅

افزایش ریچ اینستاگرام

فهرست مطالب

ریچ اینستاگرام یکی از مهم‌ترین – و نادیده گرفته‌شده‌ترین – معیارهایی است که به شما نشان می‌دهد که محتوای شما چقدر خوب عمل کرده است. پس سؤالی که از خودتان باید بپرسید این است که آیا محتوای پست شده توسط شما باعث جذب مخاطبان در اینستاگرام می‌شود یا نه؟ یا به نوعی ویو یا تعداد بیننده را افزایش می‌دهد (یا باعث افزایش ریچ اینستاگرام محتوای شما شده است )؟

در این مطلب قصد داریم با 15 استراتژی اثبات شده به شما کمک کنیم ریچ اینستاگرام خود را افزایش داده تا بتوانید دوباره بیننده‌های پست‌های خود را افزایش دهید و البته پست خود را به اکسپلور بفرستید

فالوورهای شما به شما کمک می‌کنند تا:

  • با محتوای شما تعامل برقرار کنند
  • محتوایتان را به اشتراک بگذارند
  • شما را تبلیغ کنند

اما اگر ریچ ضعیفی (محتوای شما به تعداد افراد کمی برسد) داشته باشید، شانسی برای رسیدن به اهداف بالا نخواهید داشت. اما نگران نباشید چون ما اینجا هستیم تا این قضیه را تغییر دهیم.

ریچ اینستاگرام چیست؟

وقتی می‌خواهید در رسانه شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای شوید، انواع معیارها و واژه‌شناسی‌ را خواهید یافت که باید آنها را بشناسید. ریچ (reach) یعنی تعداد ویو یا مشاهده‌ای که محتوای شما دریافت می‌کند.

اگر در اینستاگرام محتوایی را پست کنید، شما می‌توانید با استفاده از آمار اینستاگرام شروع به آنالیز این محتوا به شیوه‌های زیر کنید:

  • حساب‌هایی از فالوورهایتان که توانسته‌اند محتوای شما را ببینند.
  • حساب‌هایی از غیر-فالوورهایتان که توانسته‌اند محتوایتان را ببینند.

چرا ریچ اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام اخیراً یک مقاله در اینستاگرام درباره نحوه افزایش ریچ اینستاگرام نوشته است، در حالی که سطح نکاتی که در مقاله آنها آمده بود پایین‌تر از حد طبیعی بود، اما آنها نکاتی را درباره الگوریتم بیان کردند. پلتفرم اینستاگرام از ریچ به عنوان یک روشی برای اینکه الگوریتم بتواند محتوا را به دو دسته افراد توصیه کند استفاده می‌کند: فالوورها و غیر-فالوورها.

برای مثال اگر شما 100 هزار ریچ به جای 10هزار داشته باشید، این یعنی ده برابر احتمال موارد زیر برای حساب شما بیشتر است:

  • لایک محتوای شما
  • کامنت زیر پست‌هایتان
  • به‌اشتراک‌گذاری پست‌ها
  • دنبال‌کردن شما

در واقع ریچ مانند یک تبلیغات برای پست‌های شما است، یعنی شما با ریچ سعی می‌کنید محتوای خود را مانند یک ویترین مغازه در معرض نمایش مردم قرار دهید تا سپس در گام‌های بعدی آنها تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا خیر.

اگر ریچ خوبی داشته باشید، این یعنی محتوای شما به اکسپلور کاربران رفته است. افراد ممکن است همچنین به استوری‌ها یا ریلزهای شما نیز نگاه بیندازند که این دقیقاً چیزی است که شما می‌خواهید.

به آخرین نفری که شما او را دنبال کرده‌اید فکر کنید. چرا ابتدا محتوای آنها را مشاهده کرده و چه چیزی از پروفایل آنها متوجه شدید؟ در واقع محتوای آن حساب به شما رسیده است یا بهتر است به زبان اینستاگرامی بگوییم به شما ریچ شده است.

15 استراتژی عملی برای افزایش ریچ در اینستاگرام

بیایید با هم صادق باشیم: شاید با راهکارهایی که در ادامه می‌آیند، آشفته شوید. اما به جای سراسیمه شدن، کاری که می‌گوییم را انجام دهید: برای پیاده‌سازی هر ایده زمان بگذارید، آنها را یکی‌یکی آزمایش کنید تا به‌مرورزمان ببینید که با کدام روش ریچ شما افزایش می‌یابد.

اینستاگرام یک بازی طولانی‌مدت است – پس به خوبی دست خود را بازی کنید و استمرار داشته باشید.

1.نوشتن کپشن‌هایی که باعث درگیری بیننده‌ها بعد از قلاب اولیه می‌شود.

ویدئوها نیاز به کپشن دارند. شما باید بعد از قلاب ویدئوتان، حتماً به ویدئوی خود زیرنویس اضافه کنید تا مردم را با محتوای خود درگیر نگه داشته تا به ادامه محتوای شما ادامه دهند. زیرنویس‌های تصادفی که قلاب ارزشمندی دارند توجه افراد را برمی‌انگیزند دارند و باعث تحریک علاقه افراد می‌شوند و این کار یعنی مردم ویدئوها و ریلزهای شما برای مدت زمان طولانی‌تری مشاهده خواهند کرد.

اما شما می‌توانید علاوه بر کپشن، برای توضیحات پست‌های خود مانند موارد زیر نیز کپشن اضافه کنید:

  • تصاویر
  • پست‌های اسلایدی
  • ویدئوها
  • هر محتوایی

مطالعات درباره تعامل دو راه‌کار زیر را نشان می‌دهند. کپشن‌هایی به نحو احسنت عمل می‌کنند که:

  • 20 کارکتر داشته یا کمتر از آن باشند یا
  • 2000 کارکتر داشته باشند.

هیچ حد واسطی بین این دو وجود ندارند.

خب پس باید در چنین شرایطی چه کار کرد؟ با کپشن‌هایتان آزمایش کنید و ببینید که برای مخاطبین شما چه چیزی جواب می‌دهد. چیزی که بیشتر افراد از آن اطلاعی ندارند این است که الگوریتم اینستاگرام کپشن‌های شما را تجزیه‌وتحلیل کرده و از آنها استفاده می‌کند تا به دیگران کمک کند محتوای شما را کشف کنند.

وقتی کپشن می‌نویسید، باید برای درگیرکننده‌تر شده و گفتن داستان برای آنها وقت بگذارید. کسب‌وکارها باید کپشن‌های حرفه‌ای بنویسند و روی گرامر و قواعد زبان نوشتاری‌شان تمرکز کنند.

2.اضافه‌کردن آهنگ‌های ترند به ویدئوها و ریلزهایتان

افزایش ریچ اینستاگرام

آهنگ‌های ترند یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطبان و افزایش ریچ است. کاربران اینستاگرام به آهنگ خوب معتاد شده‌اند و آنها حتی دنبال حساب‌هایی می‌گردند که با این آهنگ‌ها محتوا منتشر کرده‌اند.

این مشتاقان آهنگ باعث افزایش ریچ محتوا شما خواهند شد و بسیاری از آنها حساب شما را دنبال خواهند کرد.

برای این گزینه ما توصیه می‌کنیم:

  • به پروفایل خود بروید
  • روی منوی همبرگری کلیک کنید
  • به قسمت ابزارها و آمارهای تولیدکننده محتوا (Creator tools and insights) بروید و گزینه ترندیگ آئودیو  (Trending audio) را انتخاب کنید.

اگر این مراحل را دنبال کنید، شما قادر به دیدن همه آهنگ‌های ترندی در دسترس خواهید شد.

مطمئن شوید آهنگی را انتخاب می‌کنید که به خوبی بتواند با سبک محتوای شما هم‌خوانی داشته باشد. اگر یک ویدئو یا ریلز با صدا را ببینید، شما می‌توانید از آهنگ آن ویدئو که در زیر ویدئو در کنار اسم تولیدکننده محتوا وجود دارد استفاده کنید. روی اسم آهنگ کلیک کرده تا اطلاعات بیشتر را ببینید.

3.ویدئوهای شروع‌کننده مکالمه‌ای داشته باشید

ویدئوها – یا ریلزها – برای تحمیل هر نوع عملی به بیننده عالی هستند. شما می‌توانید داخل ویدئوهای خود برای تعامل درخواست کنید، اما نمی‌توانید این کار را داخل تصاویر یا پست‌های اسلایدی انجام دهید، اگرچه می‌توانید کال تو اکشن‌هایی یا دعوت به اقدام‌هایی به کپشن‌های خود اضافه کنید یا در انتهای اسلاید آخر از فالوورهایتان بخواهید تعامل داشته باشند.

اما برای ویدئوها یا ریلزها شما می‌توانید تعامل و ریچ خود (الگوریتم محتوای شما را زمانی بیشتر توصیه خواهد کرد که تعامل بالاتری داشته باشد) را با نکات زیر افزایش دهید:

  • از مردم بخواهید زیر پست نظر بدهند: اگر می‌خواهید مردم نظر بدهند، از آنها سؤال بپرسید.” اگر فلان چیز اتفاق بیفتد چه کار می‌کنید” نظر خودتان را کامنت کنید”. با این کار نظرات زیر پست‌هایتان افزایش یافته و شروع به مکالمه خواهید کرد.
  • توصیه‌ها یا منابع با ارزشی پیشنهاد کنید: انجام این کار باعث می‌شود که محتوای شما توسط افراد بیشتری ذخیره شود. چرا؟ اگر ویدئوی خوبی را تولید کرده باشید، مردم آن را ذخیره می‌کنند تا در آینده دوباره به آن مراجعه کنند.
  • محتوای مرتبط ایجاد کنید: اگر می‌خواهید مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند، باید محتوای سرگرم‌کننده، مرتبط و توجه‌برانگیزی را به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که فقط بهترین محتوا را تولید خواهید کرد تا این کار به شکل خودکاری اتفاق بیفتد.

اگر می‌خواهید ریچ خود را افزایش دهید، محتوای شما باید مکالمه را با کاربران شروع کند. هر ویدئو، ریلز و کپشن را با یک هدفی منتشر کنید.

4.روی 3 ثانیه اول ویدئوها و ریلزهای خود تمرکز کنید.

قلاب‌ها استراتژی‌هایی هستند که ما برای دریافت 1 میلیون ویو در ریلز به کار می‌بریم. چرا؟ چون شما باید کاری بکنید که توجه را به خود جلب کنید تا بیننده‌های بالقوه بتوانند زمان خود را برای تماشای ویدئوی شما صرف کنند.

چه روشی میتواند چنین علاقه‌ای را متوجه پست شما کند؟

بستگی دارد.

مثلاً شاید بخواهید نتایج یک دوره آمادگی جسمانی را نشان دهید و سپس به مخاطبین خود نشان دهید که چطور به هدف خود دست یابند. شما می‌توانید همچنین با نتایج شروع کنید مانند اینکه پنچرشدن لاستیک و پلیس‌ها را در جاده را نشان دهید (به عنوان قلاب تا بتوانید توجه را به سمت ویدئو جلو کنید)، سپس بگویید چطور به اینجا رسیدم؟

یک قلاب می‌تواند چیزها را نیز توضیح دهد، مانند اینکه ” اگر این نکات را دنبال کنید، شما 5 کیلو کاهش وزن خواهید داشت” یا “اینکه آیا شما می‌دانید که آن کهکشان یک راز و دنیای جدید را به روی ما کشف کرده است؟ هر نوعی از محتوای ویدئویی می‌تواند یک قلاب داشته باشد. شما نیاز دارید تا توجه مخاطب هدف را جذب کنید تابه تماشای محتوایتان بنشینید.

5.از طریق پست‌های اسلایدی داستان‌سرایی کنید

اگر از انواع مدل محتوا استفاده می‌کنید قطعاً متوجه شده‌اید که پست‌های اسلایدی می‌توانند توجه زیادی را جلب کنند. شما می‌توانید یک داستان کلی را بر پایه پست‌های اسلایدی بسازید و ما هم این کار را توصیه می‌کنیم.

اما چطور؟

شما یک داستان‌سرا نیستید، اما شما می‌توانید باشید. اگر شروع به داستان‌سرایی برای افزایش ریچ در اینستاگرام کنید، شما خواهید دید که فالوورها می‌توانند شما را دنبال کنند و محتوای شما را بیشتر ببینند.

بدین منظور می‌توانید به این شکل شروع کنید:

  • یک قالب یا تم و هدف برای پست‌های اسلایدی انتخاب کنید.
  • ببینید چطور داستان خود را باید شروع کرده و به پایان برسانید.
  • برای هر قسمت از پست اسلایدی، متن بنویسید.

بعد از ساخت پست‌های اسلایدی، هشتگ و کپشن اضافه کنید و قبل از اینکه داستان خود را منتشر کنید، آن را مرور کنید ببینید چیزی که می‌خواهید را می‌گوید یا نه. اگر ممکن بود، از دیگران بخواهید که پست اسلایدی شما را ببینند و به شما نظرشان را بگویند.

6.انواع مدل محتوا را ایجاد کنید

افزایش ریچ اینستاگرام

اینستاگرام یک کسب‌وکار است. تولیدکننده‌های محتوا هر چقدر هم بد به نظر برسد، محصولی هستند که اینستاگرام به تبلیغ‌کنندگان می‌فروشد. قضیه واقعاً ساده است. وقتی این را درک کنید، شما خواهید فهمید که هر نوع محتوایی هدفی دارد.

و اینکه شما هرگز نمی‌دانید که فردا اینستاگرام چه چیزی را ممکن است ترویج بدهد و روی چه چیزی تمرکز کند.

برای مثال ریلزها یک ابزاری بودند که به رقابت با تیک تاک بپردازند. اینستاگرام الان آنها را ترجیح می‌دهد و تا حد خیلی زیادی با الگوریتم خود آنها را به نمایش می‌گذارد. امروزه، بیشتر تصویر و پست‌های اسلایدی را ترجیح می‌دهد.

خب در چنین شرایطی چکار باید کرد؟ جواب ساده است، باید انواع محتوا مانند موار زیر را ایجاد کنید:

  • تصاویر
  • استوری‌ها
  • ویدئوها
  • پست‌های اسلایدی
  • ریلزها

یا اینکه لایو برگزار کنید. اگر با هر نوع محتوایی آزمایش کنید، الگوریتم اینستاگرام متوجه خواهد شد. پس شما محتواهایی خواهید داشت که بیشتر به مردم پیشنهاد می‌شوند و ریچ شما افزایش خواهد یافت.

7.اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری‌هایتان

 یک ترفند ساده برای افزایش ریچ اینستاگرام به‌اشتراک‌گذاری محتوایتان در استوری است. استوری شما یکی از موردپسندترین بخش‌های برنامه است چون در بالای لیست نمایش داده می‌شود و غیرممکن است که نادیده گرفته شود.

اما شاید شما هم مثل بیشتر مخاطبین بدون فکر از یک استوری به استوری دیگر می‌روید.

اگر محتوای جدیدی در پروفایل خود منتشر کرده‌اید، مطمئن شوید که:

  • آن را در استوری خود به اشتراک می‌گذارید
  • از بقیه می‌خواهید آن را ببینند

پیروی از این ترفند ساده دقیقاً چیزی است که اینفلوئنسرها در اینستاگرام انجام می‌دهند و به شکل دیوانه‌واری خوب عمل می‌کند.

8.برای افزایش ریچ اینستاگرام عناصر تعاملی به استوری‌ها اضافه کنید

تعامل و اشتراک‌گذاری‌ها برای افزایش ریچ شما حیاتی هستند چون به شما کمک می‌کنند در الگوریتم اینستاگرام دیده شوید. اما چطور می‌توان اینکار را انجام داد؟ یک ترفند برای ایجاد استوری این است که عناصر تعاملی را به آنها اضافه کنید.

لازم نیست که برای هر استوری عناصر تعاملی اضافه کنید، اما وقتی عناصر تعاملی اضافه کردید، می‌توانید:

  • نظرسنجی‌ها را منتشر کنید
  • سؤال بپرسید
  • کویز ایجاد کنید
  • تایمر شمارنده را اضافه کنید

وقتی استوری بعدی را ایجاد می‌کنید، باید عناصر تعاملی را اضافه کنید. عناصر تعاملی کوچک به شما کمک خواهد کرد که پایانه تعاملی خود را با فالوورهایتان ایجاد کنید که عاشق محتوای شما هستند و برای محتوای شما ارزش قائل هستند و به افزایش ریچ شما کمک می‌کنند.

9.پروفایل خود را عمومی کنید

وقتی حساب خصوصی دارید، چطور انتظار دارید ریچ شما افزایش یابد؟ چون در واقع با انجام این کار صراحتاً به اینستاگرام می‌گویید که اجازه اشتراک‌گذاری محتوای خود را نمی‌دهید.

برای عمومی‌کردن پروفایل خود روی منوی همبرگری در پروفایل کلیک کنید و سپس روی گزینه امنیت حساب (Account privacy) کلیک کرده و گزینه عمومی (public) را روشن کنید.

زمانی که این کار را کردید، حالا همه افراد حتی آنهایی که شما را نیز دنبال نکرده‌اند محتوای شما را خواهند دید.

10.با تولیدکننده‌های محتوای دیگر همکاری کنید

همکاری با دیگر تولیدکننده‌های محتوا فرصت مشاهده محتوای شما را به دیگر فالوورها و تولیدکننده‌های محتوا خواهد داد.

پست‌هایی که با تولیدکننده‌های محتوای دیگر تولید خواهید کرد به شما و آنها امکان می‌دهند با هم متحد شده و پست‌هایتان را در برگه اصلی فالوورهای مشترک هر دوی شما منتشر کرده و این یعنی خیلی زود ریچ خود را افزایش خواهید داد.

برای ساخت پست‌های مشارکتی، مطمئن شوید که با خالقان محتوایی کار خواهید کرد که در زمینه مشابه شما کار کرده و مخاطبین مشابهی از نظر موضوع دارید.

شما می‌توانید هم‌زمان با 20 تولیدکننده محتوای دیگر نیز همکاری کنید، و این یعنی ریج شما با یک پست می‌تواند به 20 جامعه مختلف دیگر برسد. این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های افزایش سریع ریج حساب است.

11.آپلود محتوای مستمر و در زمان مناسبی داشته باشید

افزایش ریچ اینستاگرام

اگر واقعاً دنبال افزایش خیلی سریع ریچ خود هستید، باید شروع به آپلود محتوای مستمر و در زمان مناسب کنید. اگر به زمان ارسال پست خود دقت نکنید، شاید شانس خود را برای به حداکثر رساندن ریچ کاهش دهید.

مثلاً فرض کنید در زمانی که مخاطبینتان در خواب هستند، محتوایی را منتشر کنید، قطعاً در چنین زمانی که بیشتر مخاطبین شما خواب هستند، پست شما بازدید کمتری خورده و این یعنی ریچ کمتری خواهید داشت.

الگوریتم اینستاگرام به محتوای جدید توجه می‌کند و اگر در زمانی که مخاطبین شما آنلاین باشند، پستی را منتشر کنید، الگوریتم به احتمال زیاد آن را به کاربران جدید نشان خواهد داد.

چه زمانی باید پست منتشر کنید؟ این به زمینه فعالیتی حساب و مخاطبین شما بستگی دارد. اما داده‌های ما نشان می‌دهند که بهترین زمان آپلود پست زمان‌های زیر است:

  • روزهای هفته قبل از کار، طی نهار و بعد از کار (زمان‌هایی که مردم فرصت استفاده از اینستاگرام را پیدا می‌کنند)

شما همچنین می‌توانید از آمار اینستاگرام برای پیداکردن زمانی که مخاطبینتان بیشترین فعالیت را دارند استفاده کنید. مطمئن شوید که برای انتشار پست، به موقعیت مکانی آنها نیز توجه خواهید کرد.

12.یک استراتژی هشتگی که باعث جذب ریچ شود ایجاد کنید

اگر می‌خواهید ریچ حساب اینستاگرامی خود را افزایش دهید، شما نیاز دارید که از هر ابزاری که اینستاگرام دارد استفاده کنید – و این یعنی باید از هشتگ‌ها هم استفاده کنید.

هشتگ‌ها هنوز هم مؤثرترین روش برای در معرض نمایش قراردادن محتوای شما به افرادی است که شما را دنبال نکرده‌اند.

نکته این است که به شکل استراتژیکی عمل کنید.

  • زیاده‌روی نکنید. 3-5 هشتگ مرتبط با پست خود انتخاب کنید. پرکردن پست با برچسب‌هایی بیشتر، ضررش بیشتر از منفعتش است.
  • از هشتگی استفاده کنید که مرتبط با مخاطبین شما باشد. هشتگ‌های مخصوص کسب‌وکار یا مناسب زمینه فعالیت شما می‌تواند به شکل خیلی خوبی افراد مناسبی را جذب محتوایتان کند.
  • از هشتگ‌های کمتر رقابتی و محبوب ترکیبی استفاده کنید. اگر فقط از هشتگ‌های محبوب استفاده کنید، خودتان را در یک رقابت شدید قرار خواهید داد و این امر ممکن است باعث شود که توجه افراد زیادی را به خود جلب نکنید.

اگر در پیداکردن هشتگ برای پست خود مشکل دارید، می‌توانید از ابزار تولیدکننده آنلاین هشتگ استفاده کنید.

13.محتوای UGC منتشر کنید

یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین روش‌های افزایش ریچ، استفاده از محتوای UGC (یا محتوای تولید شده توسط کاربران) است. برای مثال شاید بخواهید نظر و یا بررسی یک مشتری را از محصول خود منتشر کنید.

وقتی محتوای کاربران دیگر را در معرض توجه قرار می‌دهید ، به احتمال زیاد آنها نیز در جواب این کار محتوای شما را به اشتراک خواهند گذاشت و این یعنی افزایش ریچ. مخاطبین شما عاشق این استراتژی شما خواهند شد، چون به فالوورهایتان کمی عشق می‌دهید.

به‌اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر یک روش عالی برای افزایش ریچ و هم‌زمان ساخت یک ارتباط عمیق‌تر با فالوورهایتان (چیزی که کمتر کسی دنبال آن است. اما ساخت ارتباط عمیق با مخاطب یکی از روش‌های تضمییی موفقیت در اینستاگرام است) است.

14.محتوای منحصربفرد در اینستاگرام منتشر کنید.

افزایش ریچ اینستاگرام

اگر فقط از محتوای دیگران ایده برداری یا کپی کنید، یا محتوایی که برای پلتفرم‌های دیگر را منتشر کرده‌اید را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، احتمالاً ریچ پایینی خواهید داشت. (البته این قضیه صددرصدی نیست و هم اکنون حساب‌های زیادی هستند که با کپی‌برداری از دیگر محتواها، ریچ خوبی نیز کسب می‌کنند، اما خب تولید محتوای منحصربه‌فرد به مخاطب شما احساس خاص‌بودن و خلاقیت و البته حرفه‌ای بودن شما را می‌دهد که برای مخاطبین خود ارزش خاصی قائل هستید).

به‌اشتراک‌گذاری محتوا در سایر پلتفرم‌ها می‌تواند مفید باشد، اما اگر همه محتوای شما از حساب‌های تیک‌تاکی و فیس‌بوک باشد، مخاطبینتان خسته خواهند شد.

و اگر محتوای دیگران را کپی کنید، باعث می‌شوید مخاطبین خود را از خود برانید.

به جای این کار روی ایجاد محتوای منحصربه‌فرد در حساب اینستاگرام تمرکز کنید.

از خودتان بپرسید: چه چیزی فروش مرا منحصربه‌فرد می‌کند؟ زیبایی‌شناسی، سبک و لحن من به چه شکل است؟ مخاطبین من از چه دسته‌ای هستند؟

در کنار اینکه باید یک سبک و زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی داشته باشید، مطمئن شوید که روی موضوعات خاصی نیز تمرکز می‌کنید. یک دید تازه روی یک ایده قدیمی یا به اشتراک گذاشتن یک چیزی که تازه کشف شده است.

روش‌هایی را پیدا کنید که باعث جذب توجه افراد به محتوای شما شوند و به تولید محتوای مستمر منحصربه‌فرد ادامه دهید، محتوایی که مخاطبینتان عاشق آن هستند.

15.محتوای خود را با طنز یا کار یا عنوانی که باعث توجه کاربران شود منتشر کنید

یکی از ترفندهایی که در بیشتر مواقع جواب می‌دهد استفاده از عناصر غافلگیری یا طنز یا انجام یک کار بی‌ربط با ویدئو یا یک ویدئو یا تکه کلام ترند شده در اینستاگرام است. برای مثال اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، می‌توانید برای معرفی محصول خود به جای اینکه مثل بیشتر افراد در مغازه باشید و محصول را معرفی کنید، یکی از کاربردهای محصول را به شکل هیجان‌انگیزی به مخاطب نشان بدهید.

این نکته به خصوص برای حساب‌های کسب‌وکاری بسیار مفید است و اگر به مهارت در آن دست یابید، بیشتر محتواهایتان بازدیدهای چندمیلیونی (همین الان هم حساب‌های زیادی به این شیوه بازدیدهای چند میلیونی یا ریچ چندمیلیونی و چند صد هزارتایی دریافت می‌کنند) می‌گیرند.

امروزه کاربران آن‌قدر با محتوای زیاد بمباران می‌شوند که باید دلیلی برای نگاه‌کردن محتوای خودتان به آنها بدهید و این دلیل می‌تواند استفاده از روش‌های غیرمعمولی باشد که دیگران برای معرفی محصول خود انتخاب نمی‌کنند. البته از یاد نبرید که در کنار استفاده از روش‌های غیرمعمول روی تولید محتوای باکیفیت مخصوص به خودتان تاکید کنید.

و اما مهم‌ترین سؤالات درباره ریچ اینستاگرام

چرا ریچ اینستاگرام من افت کرده است؟

بیشتر اینستاگرامرها با این مشکل چند باری روبرو می‌شوند. ریچ حساب شما ممکن است به دلایل زیر افت کند:

  • کیفیت محتوای شما به اندازه کافی نیست. اگر محتوای شما به اندازه کافی مانند گذشته نبوده و احساس زیبایی‌شناسی را به مخاطب ندهد، ریچ شما کاهش پیدا خواهد کرد.
  • پروفایل بهینه‌ای ندارید. اگر پروفایلتان کامل نیست و سال‌هاست که بایوی خود را آپدیت نکرده‌اید، شاید علاقه مخاطبین خود را از دست بدهید.
  • مخاطبین شما تغییر کرده‌اند – و شما نتوانسته‌اید با آنها تغییر کنید. علاقه آنها شاید تغییر کرده باشد یا اینکه دیگر مثل قبل از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند.
  • رقبایتان به شما نزدیک شده‌اند. اینستاگرام یک فضای بسیار رقابتی است. دیگر برندها و تولیدکننده‌های محتوا ممکن است توجه مخاطبین شما را جلب کرده باشند.

ریچ شما همچنین ممکن است به خاطر فعال نبودن زیاد شما کاهش‌یافته باید چون آنها علاقه‌شان را ازدست‌ داده‌اند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید با نکات بالا، دوباره ریچ اینستاگرام خود را افزایش دهید.

آیا ریچ بیشتر در اینستاگرام به معنی پول بیشتر است؟

بله. هرچقدر مخاطبین شما بیشتر باشند و نرخ تعاملتان نیز بالاتر باشد، پول بیشتری در اینستاگرام کسب خواهید کرد. در واقع، اندازه مخاطبین شما یکی از معیارهای کلیدی برای مواقعی است که برندها تصمیم می‌گیرند بخواهند با یک اینفلوئنسر کار کنند.

و اگر شما یک برند باشید، داشتن ریچ بالا به معنی ترافیک بیشتر به وب‌سایت و فروش‌های بالاتر خواهد شد.

میانگین ریچ در اینستاگرام چقدر است؟

طبق داده‌های وبسایت Statista، پست‌های اینستاگرام با 50 هزار تا 45 میلیون فالوور به 36464 نفر در سال 2024 رسیده‌اند. کارشناسان می‌گویند که حساب‌های با 500 هزار فالوور باید هدف ریچ نرخ 8درصدی یعنی حدودا 40 هزارنفری داشته باشند.

چون هر حسابی تعداد فالوور مختلفی می‌تواند داشته باشد، پس بهتر است هدف افزایش ریچ باشد به جای اینکه روی یک افزایش ثابت عدد فالوورها تمرکز کرد.

آیا ایمپرشن و ریچ یک چیز هستند؟

خیر. ریچ و ایمپرشن شبیه هم هستند هم متفاوت‌اند. ریچ یعنی تعداد افرادی که محتوای شما را دیده‌اند. اما ایمپرشن یعنی تعداد بارهایی که محتوای شما به نمایش درآمده است بدون توجه به کلیک‌هایی که روی آن شده است.

بنابراین، محتوای شما ممکن است 5 هزار ایمپرشن داشته باشد اما فقط 2 هزار ریچ داشته باشد. این یعنی ویدئو یا تصویر شما در اکسپلور یا صفحه خانه کاربر برای 5 هزار بار نشان داده شده است اما فقط 2 هزار نفر در واقع آن را دیده‌اند.

جمع‌بندی پایانی افزایش ریچ اینستاگرام

همانطور که در بالا دیدید، افزایش ریچ اینستاگرام به معنی افزایش بازدید محتوا یا پست شما در اینستاگرام است و این یعنی افزایش فالوورهای شما. اگر به تولید محتوایی که به افزایش ریچ اینستاگرام یا افزایش بازدید اینستاگرامتان کمک کند ادامه دهید، فالوورهایتان افزایش پیدا کرده و این به منزله افزایش درآمد یا فروش شما خواهد بود. بنابراین باید با استفاده از استراتژی‌های بالا به فکر افزایش رساندن محتوای خود به کاربران در اینستاگرام باشید.

نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که محتوای باکیفیت و منحصربفرد خودتان را تولید کنید.

منبع: viralyft

برچسب ها :

sirvan

یک دونده که دوست داره بنویسه.
پست های مرتبط

الگوریتم ریلز اینستاگرام 2024 😍 0 تا 99 راهنمای کامل ✅

در چشم‌انداز امروزی شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های…

۱۴۰۳-۰۲-۲۹

به‌دست‌آوردن اولین 1000 لایک در اینستاگرام ❤️ با 12 استراتژی

شاید حساب کاربری‌تان به 5000 فالوور یا حتی 50 هزار فالوور هم…

۱۴۰۳-۰۲-۱۲

اهمیت فالوورهای اینستاگرام | انواع روش افزایش آنها 🏆

فالوورها یا دنبال‌کننده‌ها یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های اینستاگرام هستند. شما می‌توانید بهترین…

۱۴۰۳-۰۲-۰۴

دیدگاهتان را بنویسید