صفحه اصلی > اینستاگرام : بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام | 0 تا 99٪ راهنمای پست‌گذاری 2024✅

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام | 0 تا 99٪ راهنمای پست‌گذاری 2024✅

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

فهرست مطالب

زمان طلایی برای انتشار پست” اشاره به ساعت‌های طلایی دارد که محتوای شما بیشترین شانس را برای دریافت بیشترین لایک، تعامل و استقبال از مخاطبین هدف شما داشته باشد.

اما همیشه رقابت با دیگر تولیدکننده‌های محتوا برای در معرض نمایش قراردادن محتوایتان آسان نیست. در حقیقت، طبق داده‌های DataReportal، یک عدد سرسام‌آور 70 درصدی از کاربران به شکل مکرری محتوا منتشر می‌کنند. این یعنی پلتفرم با انواع مختلفی از پست‌ها اشباع می‌شود و تلاش برای دیده‌شدن را سخت می‌کند.

و اگر بخواهیم داستان را پیچیده‌تر کنیم، واقعیت این است که الگوریتم اینستاگرام هم همیشه در حال به روز شدن و تغییر است.

مناظره بین اینکه آیا باید تولیدکننده‌های محتوا به شکل اتفاقی یا به شکل استراتژیکی پست منتشر کنند هنوز هم در حال جریان است. ولی با این حال داده‌های نشان می‌دهند که داشتن استراتژی در انتشار پست می‌تواند مفید باشد. تولیدکننده‌های محتوایی که محتوایشان را با اوج زمان فعالیت مخاطبینشان هم‌تراز و هم‌سو می‌کنند، اینستاگرام نشان از تعامل بالایی در مقایسه با آن‌هایی که به شکل اتفاقی پست منتشر می‌کنند می‌دهد. این رویکرد یک برنامه انتشار پست اتفاقی را به یک استراتژی دقیق تبدل می‌کند. یک استراتژی که شما هم می‌توانید اجرا کنید.

اگر شما هم می‌خواهید با تفاوت‌های ظریف پیداکردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام در 2024 آشنا شوید، به خواندن مطلب ادامه دهید. ما در ادامه به نحوه درک عادت‌های آنلاین مخاطبین خواهیم پرداخت، و این عادت‌ها را همراه با زمان‌های اوج فعالیت آنها هم‌سو می‌کنیم تا به شما کمک کنیم حضورتان را در اینستاگرام افزایش داده و نه تنها در اینستاگرام پست منتشر کنید بلکه به شکل هوشمندانه‌ای این کار را بکنید. تمامی سوالات شما درباره بهترین زمان انتشار پست در برنامه اینستاگرام در این مطلب جامع و کامل پاسخ داده شده‌اند. با ادامه مطلب همراه بال‌بزن باشید.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام
بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام چه زمانی است؟

وایرال‌شدن در اینستاگرام می‌تواند احساسی شبیه یک بازی حدس و گمان را برای بیشتر کاربران به‌ویژه آنهایی که می‌خواهند بهترین زمان انتشار پست را حدس بزنند داشته باشد. اگر با تعامل پایین در حال تقلا و دست‌وپازدن هستید، ممکن است بهترین زمان برای شناسایی استراتژی زمان‌بندی فرا رسیده باشد.

در حالی که همیشه کمی شانس نیز در این امر دخیل است، اما بینش نیز یک نقش بزرگی ایفا می‌کند. انتشار در میانه شب وقتی مخاطبین در حال دیدن رؤیاهای شیرین در خوابشان یک استراتژی خوب نیست. اما خوشبختانه شاید شما از این دست افراد نباشید (اگر از این دست افراد هستید، باید فوراً چنین استراتژی را متوقف کنید.)

وقتی در زمان مناسبی پست خود را منتشر کنید، احتمال اینکه بتوانید توجه مخاطبین خود را جلب کنید بیشتر است چون در زمان فعالیت آنها پست منتشر کرده‌اید. اما این نکته را از یاد نبرید – هیچ زمانی وجود ندارد که بتواند به عنوان یک زمان جادویی برای همه کاربران جواب دهد. بهترین زمان انتشار پست شما به اینکه مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه عادت‌های آنلاینی دارند بستگی دارد. چیزی که برای یک شخص کار می‌کند ممکن است برای شخص دیگری کار نکند.

با این حال اگر می‌خواهید یک زمان خوب برای انتشار پست پیدا کنید، یک راهنمایی کلی که بتوانید بهترین زمان ارسال پست را در 2024 اینستاگرام پیدا کنید به شکل زیر خواهد بود.

بهترین زمین انتشار پست در اینستاگرامبهترین روزها برای انتشار پست در اینستاگرامبدترین روزها برای انتشار پست در اینستاگرام
قبل از کار (6 -9 صبح)روزهای هفتهروزهای تعطیلات
حین کار (12-2 ظهر)————————————
بعد از کار (5 – 6 عصر)————————————

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام برای هر روز هفته چیست؟

هر روز هفته فرصت‌های منحصربه‌فردی برای به حداکثر رساندن تعامل وجود دارد. برای این کار شما نیاز دارید تا ببینید که چه زمانی بهترین زمان انتشار پست برای مخاطبین شما است تا بتوانند محتوای شما را ببینند و با آن تعامل برقرار کنند. این نه تنها از یک روز به روز دیگر متفاوت است بلکه با توجه به مناطق زمانی مختلف هم می‌تواند متفاوت باشد.

برای کمک به برنامه‌ریزی انتشار پست‌های حساب اینستاگرامی‌تان، راهنمای زیر بهترین زمان‌های انتشار پست را در اینستاگرام باری هر روز هفته نشان می‌دهد که می‌توانید از آن برای استراتژی انتشار پست خود استفاده کنید.

1.بهترین زمان انتشار پست اینستناگرام در شنبه

در روز شنبه در ساعت‌های 9 تا 10 صبح یکی از بهترین زمان‌های انتشار پست است.

این زمان بهترین بازه زمانی برای جلب توجه کسانی است که هفته کاری خود را شروع می‌کنند، و به دنبال یک تعامل سریع برای شروع روز شنبه‌شان هستند. پست شما می‌تواند یک محتوای تازه را که مخاطبینتان تشنه آن هستند برای آنها به ارمغان بیاورد.

2.بهترین زمان انتشار پست در یکشنبه

چون اوایل هفته کاری است، باز هم ساعت 9 صبح تا 10 صبح بهترین زمان ایده‌ال انتشار پست برای نیستاگرام است.

این زمان وقتی است که کاربران کاملاً وارد هفته کاری خود شده‌اند و دنبال محتوای جالبی هستند که روتین صبحگاهی خود را با آن شروع کنند. پست‌هایی که در این زمان باید انتشار داده شوند می‌توانند به شکل کارآمدی مخاطبین را که از قبل فعال بوده‌اند درگیر کرده و یک استراحت لذت‌بخش و مختصر را به آنها بدهند.

3.بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام در دوشنبه

دوشنبه فرصت‌های متنوعی را از بازه‌های زمانی ساعت 5 صبح، 11 صبح و 3 بعدازظهر را پیشنهاد می‌دهد.

ساعت 5 صبح افرادی را که سحرخیز هستند هدف قرار داده معمولاً این افراد در این ساعت به دنبال انجام تمرین صبحگاهی خود می‌روند. ساعت 11 نیز زمان عالی برای جلب توجه مخاطبینی است که در حال استراحت میانه روز خود هستند در حالیکه ساعت 3 بعدازظهر یک ساعتی است که بیشتر افراد دنبال یک آرامش بعد از ظهری هستند و در حال بالا و پایین‌کردن سریع اینستاگرام بعد از انجام کارهای روزانه یا وظایف شغلی خود هستند.

4.بهترین زمان نتشار پست اینستاگرام در سه‌شنبه

سه‌شنبه‌ها برای دو استراتژی زمانی پست گذاری عالی هستند: 12 ظهر برای زمان نهار و 5 عصر برای استراحت عصرگاهی.

زمان‌های میانه روز یک فرصتی برای استراحت از کار و فعالیت‌های روزانه است و این زمانی است که مخاطبین شما دنبال محتوای جالب و جدیدی هستند. پنجره 5 عصر یک فرصتی است برای شما تا توجه افراد را در انتهای روزشان جلب کنید و یک لحظه عالی برای شماست تا قبل از اینکه مخاطبین‌تان به روال روتین خود بروند (مانند ورزش، تفریح و …) بتوانید یک محتوای دلپذیر را برای آنها منتشر کنید.

5.بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام در چهارشنبه

چهارشنبه‌ها یک فرصت دوگانه را برای تعامل با زمان‌های بهینه در ساعت‌های 9 تا ده صبح و 5 تا 6 عصر فراهم می‌آورند.

زمان‌های صبحگاهی زمانی است که کاربران را کم‌کم برای آخر هفته آرام آماده می‌کند و بهتر است این پست‌ها یک لحن مثبتی را همراه با محتوای جذاب به آنها هدیه دهد.

انتشار پست در عصر چهارشنبه نیز می‌تواند فرصتی برای جلب توجه آنها قبل از رفتن به روزهای تعطیل آخر هفته باشد.

6.بهترین زمان انتشار پست در پنج‌شنبه

صبح‌های پنج‌شنبه از 8 صبح تا 12 شب یک بازه اصلی انتشار پست را شامل می‌شود.

همان‌طور که کاربر در این روز برای شروع تعطیلات خود آماده می‌شود، آنها با فراغت بیشتری اینستاگرام را مرور می‌کنند. این پنجره زمانی شانس شما است تا بتوانید با کاربرانی که زمان بیشتری دارند و با محتوایتان در تعامل هستند درگیر شده و یک شانس عالی برای افزایش تعامل ایجاد کنید.

اما از یاد نبرید که بسیاری از افراد شاید در روزهای آخر هفته خیلی حواسشان به گوشی‌هایشان نباشد و درگیر خانواده و دوستان و سایر تفریحات خود باشند.

7.بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام در جمعه

جمعه اوقات فراغت و استراحت و رهایی از فشار یک هفته کاری است، به همین دلیل بهترین زمان برای انتشار پست در این روز ساعات 10 صبح تا 2 شب است.

این بازه زمانی باعث می‌شود بتوانید توجه مخاطبین خود را در حالی که هفته گذشته خود را مرور کرده و برای هفته پیش رو آماده می‌شوند جلب کنید. یک فرصت طلایی برای به‌اشتراک‌گذاری که به حال و هوای محتوای آرامش‌بخش آخر هفته هم‌سو باشد تا بتواند تعامل بیشتری را با مخاطبین به همراه داشته باشد.

بهترین روزها برای انتشار پست در اینستاگرام

وقتی زمان به حداکثر رساندن تعامل در اینستاگرام می‌رسد، روزهای هفته مانند پیشتازان عمل می‌کنند.

برخلاف روزهای آخر هفته، جایی که می‌تواند برنامه‌ها متفاوت و غیرقابل‌پیش‌بینی باشند، روزهای هفته اغلب یک برنامه ساختاربندی شده‌تر دارند و به دوره‌های قابل‌پیش‌بینی اجازه می‌دهند در زمانی که کاربران آنلاین هستند شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی کنند.

طی روزهای هفته، مردم معمولاً زمان‌هایی برای استراحت، رفت‌وآمد و آرام‌سازی بعد از کار ایجاد می‌کنند و بازه‌های زمانی که بتوانند محتوای موردعلاقه خود را دنبال کنند. این بررسی‌های از روی عادت به این معنی است که مخاطبین شما به شکل مستمری در طول هفته در دسترس هستند و احتمال تعامل آنها با پست‌های شما زیاد است.

در نتیجه، استفاده از روزهای هفته می‌تواند به شکل قابل توجهی شانس شما را برای تعامل بیشتر افزایش دهد، و محتوای خود را به عنوان یک بخشی از روتین دیجیتالی روزانه مخاطبین خود تبدیل کنید.

بدترین روزها برای انتشار پست کدامند؟

در مقابل روزهای هفته، روزهای آخر هفته یک حفره‌ای در تعامل در اینستاگرام هستند. دلیل برای این می‌تواند ریشه در سبک زندگی آخر هفته معمولی داشته باشد.

برخلاف روتین ساختاربندی شده روزهای هفته، روزهای آخر هفته معمولاً برای فعالیت‌های اوقات فراغت، خانواده یا گردش و تفریح رزرو می‌شوند که باعث می‌شود مخاطبین زمان کمتری را در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی سپری کنند. مردم در روزهای آخر هفته بیشتر درگیر فعالیت‌های شخصی، ماجراجویی‌های فضای بیرون یا سپری‌کردن بیشتر بدون گوشی هستند و به همین دلیل تعامل با محتوای آنلاین کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، ذات برنامه‌ریزی نشده و آرامش‌بخش روزهای آخر هفته به این معنی است که افراد یک برنامه منظم را دنبال نمی‌کنند که شامل بررسی اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی باشد.

این غیرقابل‌پیش‌بینی بودن می‌تواند برای تولیدکننده‌های محتوا، برای جلب توجه مؤثر مخاطبین، چالش‌برانگیز باشد. در نتیجه، انتشار پست طی روزهای آخر هفته ممکن است همان سطح تعامل را که در روزهای هفته جلب می‌کرد، جذب نکند و باعث شود این روزها برای به حداکثر رساندن حضور در اینستاگرام کمتر ایدئال به نظر برسند.

بهترین زمان انتشار پست بر اساس زمینه فعالیت در اینستاگرام

وقتی بحث پیداکردن بهترین زمان برای پست در اینستاگرام می‌رسد، مهم است که تشخیص دهید هر کسب‌وکاری یا زمینه فعالیتی، مخاطبین منحصربه‌فرد خود را دارد که هر کدام برنامه‌ریزی متمایز و رفتارهای آنلاین متفاوتی دارد.

تنوع در کسب‌وکار به این معنی است که چیزی که برای یک برند مُد کار می‌کنند ممکن است برای یک استارتاپ تکنولوژی مؤثر نباشد. این اختصاصی‌بودن به دلیل سبک زندگی، علایق و عادت‌های آنلاین متفاوت مخاطبین هر کسب‌وکار است.

برای نمونه صنعت سرگرمی ممکن است تعامل بیشتری طی ساعت‌های عصر داشته باشد در حالی که صنعت فیتنس یا آمادگی جسمانی ممکن است در صبح‌های زود یا بعدازظهر دیروقت تعامل بهتری داشته باشد.

بعضی از کسب‌وکارها به شکل واضحی نسبت به دیگر کسب‌وکارها زمان‌های اوج تعامل را تعریف کرده‌اند که بر اهمیت تطبیق استراتژی اینستاگرام شما با صنعت خاص شما بستگی دارد. درک این تفاوت‌های ظریف می‌تواند یک تفاوت قابل توجهی در موفقیت شبکه اجتماعی شما داشته باشد و این اطمینان را به شما بدهد که محتوای شما به حد عالی در زمانی که مخاطبین شما فعال و پذیرا هستند هم سو است.

برای خلاصه‌ای مختصر از انتشار بهینه پست در اینستاگرام بهینه بر اساس کسب‌وکار یا زمینه فعالیتی‌تان، لیست زیر می‌تواند به شما کمک کند (تبدیل زمان انجام شود.)

1.محصولات 🎁

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

در صنعت کالاهای مصرفی که بازه گسترده‌ای از محصولات را در بر می‌گیرد، زمان بهینه برای انتشار پست اینستاگرام در سه‌شنبه‌ها در ساعت 2 ظهر (بعد از ساعات کاری) با یکشنبه‌ها که تعامل قابل توجهی را جلب می‌کند است. این زمان رفتارهای مصرف کننده را بزرگ‌نمایی کرده و آنها را با زمان‌هایی که بیشتر برای کشف و درگیری با محصولات جدید به ویژه در روزهای سه‌شنبه و یکشنبه پذیرا هستند هم‌سو می‌کند.

2.سرگرمی 🎞️

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

برای صنعت سرگرمی و رسانه، زمان‌های اصلی انتشار پست در اینستاگرام، روزهای شنبه و دوشنبه در ساعت 8 صبح و سه‌شنبه در ساعت 7 صبح است. این زمان‌ها با عادت‌های درگیرکننده مخاطبین برای محتوای تازه و به‌روز‌رسانی‌های جدید طی استراحت‌های اول صبح هم‌سو است.

3.زیبایی و مد 💇💇‍♀️

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

در صنعت زیبایی و زمان ایدئال اینستاگرام روزهای هفته از 9 صبح تا 11 صبح و از 4 عصر تا 6 عصر و روزهای تعطیل آخر هفته از 6 صبح تا 8 صبح و 2 ظهر تا 4 ظهر است. این زمان‌ها به این دلیل بهترین هستند چون بهترین بازه زمانی برای مخاطبین جهت کشف آخرین ترندها و سبک‌ها به خصوص در پنج‌شنبه‌ها است.

4.خوراکی و نوشیدنی 🍕

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

برای صنعت خوراکی و نوشیدنی، بهترین زمان انتنشار پست در اینستاگرام روزهای هفته از 9 صبح تا 11 صبح و روزهای آخر هفته از 2 ظهر تا 4 ظهر است. این زمان‌ها به این دلیل مناسب هستند چون مردم به خوردن غذا و برنامه‌ریزی برای نهار در روزها هفته یا شام برای روزهای آخر هفته فکر می‌کنند.

5.فیتنس و سلامتی 💪

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

در صنعت سلامتی و فیتنس، هدف قرار دادن کاربران اینستاگرام در روزهای هفته از ساعت 3 صبح تا 5 صبح و 2 ظهر تا 4 ظهر و روزهای آخر هفته و تعطیلات از 5 تا 7 صبح و 1 تا 3 ظهر می‌تواند راه‌کار مناسبی باشد. این زمان‌ها با برنامه معمول مشتاقان تناسب اندام چه برای شروع یا به پایان رساندن روتین‌های تمرینی‌شان هم‌سو است.

6.تکنولوژی 💻

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

برای برندهای آی تی، زمان بهینه انتشار پست در روزهای هفته از 7 صبح تا 9 صبح و روزهای آخر هفته از 10 صبح تا 12 ظهر است. این دوره‌های زمانی توجه حرفه‌ای‌ها را در حین ساعات کاری و مشتاقان تکنولوژی را طی اوقات فراغت بعدازظهر آخر هفته جلب می‌کند.

7.سفر و مهمان‌نوازی 🧳

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

برای صنعت سفر و مهمان‌نوازی، بهترین زمان انتشار پیست در روزهای هفته از 7 صبح تا 9 صبح و از 4 ظهر تا 6 ظهر و در روزهای آخر هفته از 6 صبح تا 8 صبح و از 1 ظهر تا 3 ظهر است. این زمان‌ها با لحظاتی هم‌سو است که مسافران به شکل بالقوه‌ای در حال رویاپردازی درباره مقصد بعدی‌شان هستند به خصوص در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یا روزهای قبل از تعطیلات.

8.آموزش 🧑‍🎓

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

در بخش آموزش، موثرترین زمان انتشار پست اینستاگرام در یک‌شنبه‌ها از 11 صبح و از 1 تا 4 ظهر و در دوشنبه‌ها از 12 ظهر تا 3 ظهر و در سه‌شنبه‌ها از 10 صبح تا 12 ظهر است. این زمان‌ها با بیشترین زمان فعالیت دانش‌آموزان و معلمان هم‌سو بوده که به دنبال به‌روزرسانی‌ها و محتوای آموزشی هستند.

9.مالی و کسب‌وکار 💰

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

برای بازاریابی دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی در بخش مالی و تجارت بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام در روزهای هفته از 9 صبح تا 11 صبح و از 1 ظهر تا 3 ظهر است. در حالیکه روزهای آخر هفته یک مقدار فعالیت کمتر در مقایسه با روزهای دیگر در این دسته مشاهده می‌شود، اما می‌توان از این روزها برای اشتراک‌گذاری محتوای آپدیت و جالب استفاده کرد. این زمان‌بندی متخصصانی که در طول ساعت‌های استاندارد کسب‌وکار فعال هستند را هدف قرار می‌دهد.

10.سازمان‌های غیرانتفاعی ❤️

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

برای سازمان‌های غیرانتفاعی، بیشترین تعامل‌های زمانی در اینستاگرام در یک‌شنبه از 10 صبح و 1 ظهر و دوشنبه از 11 صبح تا 5 ظهر و پنج‌شنبه از 10 صبح تا 12 ظهر است. این زمان‌ها بهترین بازه زمانی برای درگیری مخاطبین با این گونه زمینه‌های فعالیت به خصوص در دوشنبه‌ها هستند.

چرا دانستن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام برای من مفید است ؟

تعیین بهترین زمان بهینه انتشار محتوا در اینستاگرام می‌تواند یک تأثیر چشمگیری روی تعامل و ریچ (یعنی رسیدن محتوای شما به مخاطبین) محتوای شما به کاربران داشته باشد.

درک اینکه چه زمانی مخاطبین هدف شما بیشترین فعالیت را در برنامه دارند به شما اجازه می‌دهد تا ببینید چه زمانی برای انتشار پست بهترین است. این به لایک‌ها، کامنت‌ها، ذخیره‌سازی‌ها و مشاهده‌شدن بهتر محتوای منجر می‌شود. افزایش معیارهای تعامل به حساب کاربری شما اعتبار می‌بخشد و ارتباط با دنبال‌کنندگان فعلی و آینده را تسهیل می‌کند.

در اصل زمان‌بندی استراتژیک به یک تعامل باکیفیت بالاتر ترجمه می‌شود که باعث ایجاد یک رابطه با افرادی می‌شود که با محتوای شما مرتبط بوده و از آن قدردانی می‌کنند. به‌کارگیری بهترین تمرینات عملی برای انتشار پست به پست‌های شما بیشترین شانس را برای ریچ به افرادی که خواهان آن هستند می‌دهد.

خب پس چرا دانستن بهترین زمان برای منتشرکردن پست در اینستاگرام اهمیت دارد؟

  • ارتباط
  • تعامل
  • مزایای الگوریتم

1.ارتباط

زمان‌بندی پست‌های شما می‌تواند باعث بهبود ارتباط شما شود. تصور کنید درباره دستور تهیه صبحانه در 9 شب پستی را منتشر کرده‌اید – این احتمالاً چیزی نیست که مخاطبین شما بخواهند در این ساعت ببینند. متقابلاً، زمان‌بندی این پست برای صبح می‌تواند توجه را برای اسکروال ایده‌های صبحانه به خود جلب کرده و باعث شود محتوای شما مرتبط‌تر و درگیرکننده شود.

2.تعامل

زمان‌بندی روی تعامل تأثیر می‌گذارد – تعامل یعنی لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌سازی‌ها. انتشار پست در زمان‌هایی که مخاطبین شما بیشترین فعالیت خود را دارند، باعث جلب بیشترین تعامل می‌شود. این فقط یک نظریه نیست؛ یک استراتژی اثبات شده است. افزایش تعامل طی این بازه‌های زمانی یک اثر موج‌دار ایجاد می‌کند که به مشاهده‌شدن بیشتر می‌انجامد.

3.مزایای الگوریتم

الگوریتم اینستاگرام محتوای با تعامل بالاتر را ارج می‌نهد به خصوص بلافاصله بعد از پست گذاری. با پست‌کردن در زمان‌های بهینه، شما به احتمال بیشتر یک واکنش سریع‌تری از مخاطبین خود دریافت کنید. این تعامل سریع یک سیگنال‌های مثبتی به الگوریتم ارسال می‌کند و احتمال اینکه پست شما در فید کاربران بیشتر و در نهایت در بخش اکسپلور به نمایش درآید بیشتر می‌شود.

آیا واقعاً بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام وجود دارد؟

جواب این است که قطعاً وجود دارد اما یک راه‌حل همه‌کاره را نمی‌توان برای همه استفاده کرد. مطمئناً، زمان‌های عمومی وجود دارند که به شکل میانگینی بهتر عمل می‌کنند، اما زمان ایدئال برای پست گذاری شما به عوامل مختلفی بستگی دارند. این می‌تواند شامل هر چیزی از زمان مکانی و نوع مخاطبین شما، سن، صنعت شما و حتی زمینه فعالیت شما شود.

به طور خلاصه، بهترین زمان انتشار پست وجود دارد اما به شکل منحصربه‌فردی باید با مخاطبین و بر اساس زمینه فعالیتی شما تنظیم شود. این زمان نیازمند درک و تجزیه‌وتحلیل داده‌های اینستاگرام مخصوص به شما برای شناسایی دوره‌های پیک تعامل است.

چه عوامل کلیدی برای درنظرگرفتن در زمان انتشار پست در اینستاگرام وجود دارد؟

اینکه مخاطبین هدف و افراد مناسبی (یعنی افرادی که به محتوای شما نیاز دارند) بتوانند محتوای شما را در اینستاگرام ببینند، نیازمند یک استراتژی بازاریابی قدرتمند و فهمیدن اینکه چه زمانی پست را منتشر کنید است.

ملاحظات کلیدی شامل مناطق زمانی مخاطبین هدف تا مشخص‌کردن ساعت‌های فعالیت، روزهای هفته به‌خصوص که برای زمینه فعالیت شما بیشترین تأثیر را دارد، استراحت‌های معمول در برنامه فالوورهای شما، یک سرعت بارگذاری پست که از ارسال پست زیاد از حد جلوگیری کرده و سفارشی‌سازی هر دو محتوای نوشتاری و دیداری که با مخاطبین شما همخوانی داشته باشد.

ارزیابی این عوامل حیاتی یک رویکرد انتشار پست ازروی‌عمد به جای یک رویکرد اتفاقی ایجاد می‌کند، و به محتوا کمک می‌کند تا در محیط رقابت بالای اینستاگرام قد علم کند. در زیر به عوامل کلیدی مهم برای انتشار پست در اینستاگرام پرداخته‌ایم:

1.مناطق زمانی

مناطق زمانی مخاطبین شما یک جنبه اساسی است که باید برای انتشار مؤثر پست اینستاگرام در نظر گرفته شود. مناطق زمانی تعیین‌کننده این است که فالوورهای شما چه زمانی بیشترین فعالیت و درگیری را بامحتوا دارند. این به خصوص برای زمانی اهمیت دارد که مخاطبین شما از سراسر جهان باشند، چون باید زمانی پست را منتشر کنید که بخش بزرگی از مخاطبینتان بیدار بوده تا تعامل حداکثری داشته باشید.

درک و همسو کردن این مناطق زمانی مخاطبین به محتوای شما این اطمینان را می‌دهد که دیده شده و در بهترین بازه‌های زمانی تعامل با آن قرار می‌شود.

نکته: برای اینکه بفهمید مخاطبین شما از چه کشوری هستند، می‌توانید از ابزار آمار خود اینستاگرام استفاده کنید.

2.روز هفته

روزهای مختلف می‌توانند واکنش‌های مختلفی را از مخاطبین شما به دنبال داشته باشند و تحت تأثیر روتین و عادت‌های آنها باشند – روزهای هفته برای نمونه ممکن است فعالیت بالایی در زمان استراحت نهار داشته باشند، در حالی که در روزهای تعطیل و آخر هفته تعامل می‌تواند در صبح بیشتر شود. درک این الگوها به شما در موفقیت در اینستاگرام کمک خواهد کرد.

این قضیه منطقی به نظر می‌رسد. برنامه انتشار پست با این تفاوت‌های ظریف می‌تواند به شکل قابل توجهی دیده‌شدن محتوا و تعامل شما را افزایش دهد.

3.زمان نهار یا استراحت

زمان‌های نهار و استراحت‌ها برای تعامل اینستاگرام حیاتی هستند، چون این لحظات زمانی است که بیشتر افراد در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند. این رفتار یک فرصتی برای دیده‌شدن و تعامل بیشتر با پست‌هایتان ایجاد می‌کند.

مردم معمولاً دنبال یک استراحت ذهنی در این زمان‌ها هستند، و وارد اینستاگرام می‌شوند تا اطلاعات و سرگرمی به دست بیاورند. بزرگ‌نمایی روی این دوره‌های زمانی بالا و پایین کردن اینستاگرام از روی عادت می‌تواند به شکل قابل توجهی باعث افزایش دیده‌شدن محتوا و تعامل شما با آن شود.

4.تعداد پست

ما تمایل داریم بی‌وقفه پست منتشر کنیم – می‌خواهید با فالوورهای خود در ارتباط باشید، محصولات را بفروشید و کارتان را انجام دهید. اما شما باید در یک روند خوب حرکت کنید چون انتشار افراطی می‌تواند به “خستگی ناشی از پست” منجر شود جایی که مخاطبین شما از دیدن پست‌های شما بیزار شده و احساس غرق‌شدگی خواهند کرد. این شرایط سرانجام باعث می‌شود که فالوورهایتان از تعامل با پیج شما بکاهند و فالوورهای بالقوه نیز از فالوکردن شما دست بکشند.

ما برندهایی را دیده‌ایم که مانند یک ربات اسپم 20 بار در روز پست کرده‌اند!. یک کسب‌وکار باهوش این چنین فالوورهای خود را با محتوای مستمر تبلیغی خود بمباران نمی‌کند.

بهترین رویکرد این است که نقطه مناسبی که یک ارزش ثابت را بدون خستگی زیاد از حد پیشنهاد می‌کند پیدا کنید. در بیشترین حالت خود برنامه‌ریزی 2-3 بار پست در روز را همراه با لایوها و استوری‌ها داشته باشید.

پست زیاد از حد باعث مستأصل شدن فالوورها می‌شود؛ و انتشار کمتر از حد نیز باعث می‌شود شما را فراموش کنند. هدف این است که مخاطبین را در تعامل نگهدارید نه اینکه آنها را اذیت کنید.

5.دموگرافی مخاطبین

دموگرافی مخاطبین یک سنگ بستر برای استراتژی اینستاگرام شما است. انتشار پست بر اساس سن، علایق، مکان و سبک زندگی فالوورهای شما کلید اصلی است.

اگر مخاطبین شما جوان‌تر هستند، شاید محتوای با سرعت بالای ترند را ترجیح دهید در حالی که دموگرافی کهن‌سال‌تر ممکن است پست‌های مفید و با جزئیات را بپسندند.

برندها اغلب با ایجاد محتوای عمومی برای همه که برای هیچ کس طنین‌انداز نمی‌شود مخاطبین هدف خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین ببینید چه کسانی شما را دنبال کرده‌اند – لایک‌ها و رفتارهای آنلاین آنها را مطالعه کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا محتوایی تولید شده شما نه فقط دیده شود بلکه احساس شود.

چطور می‌توانم بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنم؟

شناسایی بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام شامل درک مخاطبین و نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام است. الگوریتم اینستاگرام محتوایی که روی عواملی مانند لایک کاربر و تازگی پست اولویت دارد تمرکز می‌کند، و این به این معنی است که انتشار پست در زمانی که مخاطبین شما بیشترین فعالیت را دارند می‌تواند به افزایش دیده‌شدن محتوای شما به شکل قابل ‌توجهی کمک کند.

اگر برای شناسایی اوج فعالیت مخاطبین خود نیاز به کمک دارید، راه‌کارهای زیر را امتحان کنید:

  • بررسی آمار اینستاگرام
  • استفاده از ابزارهای پولی
  • آزمون‌وخطا

1.بررسی آمار اینستاگرام

اینستاگرام یک ابزار بومی را در داخل خود برنامه فراهم آورده است به اسم ” آمار اینستاگرام” که هر فردی که حساب creator یا business  داشته باشد یا حتی Professional  می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. این ابزار داده‌های ارزشمندی درباره دموگرافیک فالوورهای شما و رفتارهای آنلاین آنها شامل وقتی که بیشترین زمان فعالیت را در پلتفرم دارند در اختیار صاحب حساب قرار می‌دهد.

اگر این داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید، شما قادر خواهید بود الگوها را شناسایی کرده و زمان‌هایی که پست‌هایتان بیشترین تعامل را دریافت می‌کنند مشخص کنید.

2.استفاده از ابزارهای پولی

جدای از خود ابزار داخل اینستاگرام، چندین ابزار پولی اینستاگرام نیز در دسترس هستند. این ابزارهای مدیریت اینستاگرام یک آمار عمیق‌تر و ظریف‌تری را پیشنهاد می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا بهتر بتوانید مخاطبین خود را درک کرده و استراتژی انتشار پست خود را تعریف کنید. آنها اغلب داده‌های جزئی‌تری مانند نرخ تعامل، رشد فالوور و زمان‌های بهینه انتشار پست را که برای برنامه‌ریزی استراتژی محتوایتان حیاتی هستند فراهم می‌آورند.

3.آزمون‌وخطا

در حالی که تجزیه‌وتحلیل یک نقطه شروع محکم و قوی را فراهم می‌آورد، آزمون‌وخطا با برنامه انتشار پست نیز ضروری است. از زمان‌های پیشنهادی استانداری بالا برای هر کسب‌وکار یا زمینه فعالیت فقط به عنوان پایه استفاده کنید و سعی کنید انواع زمان انتشار مختلف پست را برای دیدن اینکه چه چیزی برای مخاطبین منحصربه‌فرد شما کار می‌کند امتحان کنید. تعامل را با معیارهایی مانند لایک‌ها، کامنت‌ها، و به اشتراک‌گذاری‌ها برای بررسی میزان مؤثربودن زمان‌های انتشار مختلف پست زیر نظر بگیرید.

چه زمانی کاربران اینستاگرام بیشتر فعال هستند؟

گاهی اوقات، دانستن یک زمان جهانی که کاربران در آن بیشترین فعالیت را دارند می‌تواند مفید باشد. داده‌های ما نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام تمایل دارند بیشترین فعالیت و درگیری را طی عصر به خصوص در ساعت 8 شب نشان دهند. این دوره بالاترین نرخ تعامل 7.33% را نشان می‌دهد که در مقابل 8 صبح که 5.53% پایین‌ترین است.

به‌هرحال انتخاب یک روز برای انتشار پست اهمیت دارد، بسیاری روز جمعه را مؤثرترین روز برای انتشار پست ارزیابی می‌کنند که نرخ تعامل میانگین 6.47% دارد (باز هم یادآوری می‌کنیم که شما باید براساس نکاتی که در این مقاله آمده است و همچنین براساس زمینه فعالیت کسب‌وکار و سایر عوامل بهترین روز را برای انتشار محتوای خود شناسایی کنید).

مقدار زمان میانگین سپری شده کاربران اینستاگرام چقدر است؟

یک مطالعه اخیر نشان داد که بزرگسالان آمریکایی تقریباً 31 دقیقه در روز را به اینستاگرام اختصاص می‌دهند.

این نیم ساعت روزانه در محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک ویدئو و تصویر نشان می‌دهد که چطور سوشال میدیا در زندگی‌های ما ریشه دوانده است. و اینستاگرام به اضافه‌کردن گزینه‌هایی مانند ریلز و افزایش فیلترهای واقعی، میانگین زمان سپری شده را در روزهای آینده افزایش خواهد داد.

آیا انتشار پست در بهترین زمان تضمینی برای تعامل و ویوهای بیشتر است؟

بله، انتشار پست در زمان‌های بهینه می‌تواند احتمال تعامل بالا و بازدید را افزایش دهد چون شما هم‌سو با مخاطبین خود پست را منتشر می‌کنید. با این حال، این یک تضمین نیست. مهم‌ترین عامل برای وقتی که بحث دریافت تعامل بیشتر اینستاگرام و بازدید بیشتر به میان می‌آید، کیفیت ویدئو، ارتباط و الگوهای تعاملی فالوورهایتان است.

آیا زمان‌بندی لایک‌ها و کامنت‌ها بعد از انتشار اهمیت دارد؟

بله زمان‌بندی لایک‌ها و کامنت‌ها اهمیت دارد. تعامل سریع (لایک، کامنت) بلافاصله بعد از انتشار پست می‌تواند یک پیامی به الگوریتم اینستاگرام بفرستد که محتوای شما درگیرکننده است و پتانسیل دیده‌شدن در فید فالوورها را افزایش می‌دهد.

آیا باید پست‌های اینستاگرامی که خوب جواب نداده‌اند را پاک کنم؟

حذف پست‌های خوب عمل‌نکرده همیشه لازم نیست. به جای این کار، از آنها به عنوان فرصت‌های یادگیری برای درک اینکه چطور محتوای خود را برای مخاطبین لذت‌بخش و ارتباطی‌تر کنید استفاده کنید. اگر فهمیدید که تعامل شما در حال کاهش است، زمان بررسی مشکل فرا می‌رسد، یک استراتژی را به کار بگیرید و از این تجربه برای بهبود رویکردتان استفاده کنید.

از یاد نبرید که استمرار و رشد به‌مرورزمان باارزش‌تر از یک پروفایل بی‌عیب‌ونقص است.

آیا باید در شب پست منتشر کنم یا در روز؟

اینکه چه زمانی از روز در طلوع صبح یا غروب پست منتشر کنید به ساعت‌های فعالیت کاربرهایتان بستگی دارد. به‌طورکلی، شب می‌تواند یک زمان مؤثر برای تعامل باشد اما از ابزار آمار اینستاگرام برای تعیین اینکه بهترین زمان مخصوص مخاطبین چه زمانی است کمک بگیرید.

چه چیزی در اینستاگرام بیشتر اهمیت دارد؟

د اینستاگرام، کیفیت و ارتباط محتوای شما با مخاطبینتان چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. محتوای درگیرکننده، معتبر و از نظر ظاهری جذاب که مطابق علایق مخاطبینتان است چیزی است که باعث می‌شود در اینستاگرام قد علم کنید. تعامل مستمر و ساخت یک جامعه حول برندتان نیز می‌تواند یک کمک قابل توجهی به موفقیت در اینستاگرام کند.

علاوه بر این، اگر دنبال یک راه میان‌بر برای افزایش بازدید و لایک و کامنت پست‌های خود یا حتی افزایش فالوور هستید، می‌توانید از انواع سرویس‌های ما در بال‌بزن بدین منظور استفاده کنید. از یاد نبرید شما همیشه باید به ساخت و تهیه یک محتوای باکیفیت در کنار خرید سرویس‌های بالا اولویت دهید. چون این کار باعث می‌شود فالوورهای بیشتر و لایک و کامنت‌های دیگری را نیز دریافت کنید.

منبع: viralyft

برچسب ها :

sirvan

یک دونده که دوست داره بنویسه.
پست های مرتبط

دلایل کاهش لایک اینستاگرام❤️| 6 راه‌حل تضمینی برای رفع این مشکل

لایک‌های اینستاگرام اعتیادآور هستند. انتشار پست زمانی احساس خیلی بهتری می‌دهد که…

۱۴۰۳-۰۶-۰۵

ورود به برگه اکسپلور اینستاگرام با 11 استراتژی اصولی 👌| صفر تا 99😉وایرال شدن در برگه اکسپلور

پیش گفتار کلیدی ورود به برگه اکسپلور اینستاگرام برای هر کسی این…

۱۴۰۳-۰۵-۱۹

6 فایده داشتن فالوور زیاد در اینستاگرام در سال 2024👌

شاید تابه‌حال از خودتان پرسیده باشید که آیا داشتن فالوورهای زیاد در…

۱۴۰۳-۰۴-۱۹

دیدگاهتان را بنویسید