صفحه اصلی > اینستاگرام : دلایل کاهش لایک اینستاگرام❤️| 6 راه‌حل تضمینی برای رفع این مشکل

دلایل کاهش لایک اینستاگرام❤️| 6 راه‌حل تضمینی برای رفع این مشکل

فهرست مطالب

لایک‌های اینستاگرام اعتیادآور هستند. انتشار پست زمانی احساس خیلی بهتری می‌دهد که با لایک همراه باشند. اما بعضی از تولیدکننده‌های محتوا فارغ از هر نوع محتوایی که پست می‌کنند، به نظر می‌رسد که آنها آن تعاملی را که زمانی داشتند دیگر ندارند.

اگر به شکل ناگهانی لایک‌های شما کاهش پیدا کرده‌اند، شما نیاز دارید تا:

  • پست‌های خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.
  • شروع به بهینه‌سازی پست‌ها کنید.
  • فعالیت انتشار پست خود را بررسی کنید.

هر کدام از شما عزیزان که با وجود کیفیت بالای محتوای خود، لایک کافی در اینستاگرام دریافت نمی‌کنند، می‌توانند دستورالعمل‌های زیر را مطالعه کرده و عمل فوری مناسب با آن را انجام دهند.

برای بررسی و نحوه رفع دلایل کاهش لایک اینستاگرام با بال بزن همراه باشید.

1.محتوای شما دیگر برای مخاطبین شما جذاب نیست

2 میلیارد کاربر به شکل ماهانه وارد اینستاگرام می‌شوند. مردم عاشق این پلتفرم هستند و محتوای بسیار زیادی در آن یافت می‌شود و خب فالوو و آنفالووکردن هم راحت است. سخت است که بتوان وفاداری را در اینستاگرام پیدا کرد چون همیشه حسابی وجود دارد که چیزی جدید منتشر کند.

و خالقان محتوا هم باید سخت‌تر برای گرفتن لایک اینستاگرام کار کنند.

شما دیگر نمی‌توانید:

  • به شکل اتفاقی پست کنید و دنبال لایک‌های بیشتر باشید.
  • محتوای با کیفیت پایین منتشر کنید.
  • اگر به انتشار محتوای با کیفیت پایین ادامه دهید، این یعنی با دست‌های خودتان دستور تهیه یک فاجعه را آماده می‌کنید. نداشتن تعهد به انتشار پست می‌تواند به معنی تفاوت بین الگوریتم ترویج‌دهنده در پست‌هایتان در صفحه خانه آنها باشد یا برعکس نباشد.

خب حالا سؤال این است چه‌کار بکنیم؟

راه‌حل

راه‌حل آسان این است که محتوای جذاب‌تری بسازید:

  • وارد بخش آمار اینستاگرام خود شوید.
  • و ببینید کدام پست‌هایتان لایک‌ها و بازدیدهای بیشتری دریافت کرده‌اند.
  • زمانی که داده‌های لازم را بررسی کردید، زمان آن است که بررسی کنید تا ببینید چرا بعضی از پست‌هایتان توانسته‌اند بهتر لایک دریافت کنند.

آیا شما:

  • یک توضیح بهتر اضافه کرده‌اید؟
  • آیا یا تصویر یا ویدئو پست کرده‌اید؟
  • ایا از یک قلاب استفاده کرده‌اید؟
  • یا اینکه یک موضوع خاصی تمرکز کرده‌اید.

سعی کنید همه داده‌های در دسترس را تجزیه‌و‌تحلیل کنید، بنابراین شما شروع به یادگیری این خواهد کرد که چرا بعضی از پست‌ها بیشتر از پست‌های دیگر، لایک بیشتری دریافت کرده‌اند.

همچنین، می‌توانید موارد دیگری نیز انجام دهید تا لایک‌های بیشتری دریافت کنید، که ما به صورت جزئی در زیر آورده‌ایم.

حتماً سعی کنید پست‌هایتان را با بهترین ابزاری که کار با آن را بلد هستید، ویرایش کرده و منتشر کنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی برای مخاطبینتان شما جواب می‌دهد، می‌توانید پست‌های رقبایتان را ببینید.

چرا؟

شما می‌توانید با این کار ببینید که کدام پست‌ها لایک بیشتری دریافت می‌کنند و فالوورهایشان کدام موضوعات را ترجیح می‌دهند. زمانی که مطمئن شدید که پست‌هایتان کیفیت بالایی دارند، و شما هم بهترین خود را برای خلق آنها صرف می‌کنید اینجا زمانی است که باید درباره تعهد خود به انتشار منظم پست وفادار باشید.

2.به اندازه کافی فعال نیستید

چقدر در اینستاگرام فعال هستید و پست منتشر می‌کنید؟ فالوورهای شما دامنه توجه یک ماهی قرمز را دارند (الان به لطف! شبکه‌های اجتماعی دامنه توجه مخاطب امروزی به خصوص مخاطب اینستاگرامی بسیار کوتاه شده است) – شاید کمی طولانی‌تر – و شما نیاز دارید که در همه اوقات در معرض دید و حافظه آنها باشید. اگر به اندازه کافی فعال نیستید، فالوورهایتان کمتر برای لایک کردن پست‌هایتان ترغیب می‌شوند.

ما ترتیب انتشار پست زیر را توصیه می‌کنیم:

  • انتشار چندین استوری در روز
  • ریلزهای 4-7 بار در هفته
  • تصاویر 2-4 بار در هفته
  • پست‌های اسلایدی 1-2 بار در هفته

تولیدکننده‌ها یا خالقان محتوا انتشار پست زیادی دارند، پس شما هم باید این کار را بکنید.

راه‌حل

ما توصیه می‌کنیم که یک تقویم انتشار محتوایی ایجاد کنید که به انتشار پست بیشتر شما کمک کند. استمرار در اینستاگرام نکته کلیدی است، بنابراین باید با این موارد شروع کنید:

  • یک گوگل شیت یا یک فایل ورد ایجاد کنید.
  • ستون‌هایی برای “ایده برای پست”، “تاریخ”، “زمان”، “خلاقیت”، و “انتشار داده شده” (همراه با یک چک باس برای اینکه بعد از انتشار پست آن را علامت بزنید) ایجاد کنید.

حالا شما می‌خواهید که این فایل را پر کنید و مطمئن شوید که به انتشار پست مستمر ادامه خواهید داد. اگر نمی‌خواهید به شکل دستی پست‌های خود را منتشر کنید، شایعاتی وجود دارند که استفاده از ابزارهای انتشار برنامه‌ریزی‌شده محتوا باعث دریافت لایک و تعامل کمتر می‌شود.

برای مثال، اگر در لینکدین از انتشار پست برنامه‌ریزی‌شده استفاده کنید، این‌طور تصور می‌شود که الگوریتم با بازدیدها و تعامل کمتر، شما را تنبیه می‌کند چون به شکل آشکاری می‌داند که شما از API برای انتشار پست استفاده کرده‌اید.

در این مورد سعی کنید که همه محتوای خود را به شکل دستی منتشر کنید تا ببینید که به لایک‌های بیشتر منجر خواهد شد یا نه. یک نکته فوق‌العاده مهمی که درباره اینستاگرام باید رعایت کنید این است که سعی کنید با آزمون‌وخطا انواع روش‌ها را در اینستاگرام برای دریافت لایک بیشتر به کار بگیرید و هر روشی که برای شما جواب داد را برای آینده به کار بگیرید. ممکن است روشی که برای یک حساب جواب داده است برای شما و نوع مخاطبین شما مناسب نباشد.

برنامه‌ریزی انتشار پست داشته باشید که مناسب مخاطبین شما باشد. اغلب انتشار چند بار پست (البته نباید به حدی شود که باعث آزار مخاطب شما شود پس متناسب با مخاطبین خود عمل کنید) در روز می‌تواند به خالق محتوا برای افزایش لایک کمک کند. اما اگر شما یک کسب‌وکار هستید، باید انتشار پستتان را به پایین‌ترین حد خود برسانید.

برای کسب‌وکارها انتشار پست‌های مداوم باارزش در مقایسه با دیگر خالقان محتوا سخت‌تر است و فالوورهای شما ممکن است واقعاً از پست گذاری زیاد از حد شما خسته شوند. در یک کلام خودتان را جای مخاطب بگذارید!

با فالوورهایتان بیشتر درگیر شوید

فعال‌شدن بیشتر به معنی این است که فرکانس پست گذاری بیشتری داشته باشید. شما همچنین می‌خواهید با فالوورهایتان که در زیر پست‌های شما نظرات خود را منتشر کرده‌اند تعامل داشته باشید. برای مثال، اگر یک کامنتی دارید، آن را جواب دهید و با افرادی که تمایل با درگیری و تعامل با شما دارند، در زیر پست‌هایتان شروع به مکالمه کنید.

و اگر می‌خواهید یک قدم رو به جلوتر بردارید، روی بعضی از آنها کلیک کنید و:

  • به پروفایلشان سر بزنید:
  • بعضی از پست‌های اخیر آنها را لایک کنید.
  • در زیر یک یا دو تا از پست‌هایشان کامنت بنویسید.

3.پست‌هایتان را بهینه‌سازی نمی‌کنید

فقط انتشار پست کافی نیست. اگر می‌خواهید الگوریتم پست شما را بالا ببرد، شما باید محتوای خود را بهینه‌سازی کنید.

بهینه‌سازی ضعیف پست‌های اینستاگرام یک بخش بزرگی از دلیل اینکه چرا بعضی افراد برای لایک تقلا می‌کنند یا شروع به ازدست‌دادن لایک‌ها می‌کنند هستند.

و از یاد نبرید – الگوریتم اینستاگرام به شکل مستمری در حال تغییر است. چیزی که امروز کار می‌کند ممکن است فردا جواب ندهد.

راه‌حل

امروز شروع به بهینه‌سازی پست‌هایتان کند و با تغییرات الگوریتم خودتان را هماهنگ کنید تا محتوای جدید شما همیشه سیگنال‌های درستی را به انیستاگرام ارسال کند.

چطور می‌توان پست‌ها را بهینه‌سازی کرد؟

  • هشتگ‌های مرتبط اضافه کنید. برچسب‌هایی اضافه کنید که مناسب زمینه فعالیتی شما هستند و توسط بقیه در اینستاگرام جستجو می‌شوند. اگر مطمئن نیستید از کجا باید هشتگ‌های درست را پیدا کنید از این ابزار رایگان استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را به کپشن‌ها اضافه کنید. برای مثال، اگر درباره روتین فیتنس پستی منتشر می‌کنید، کلمات ” روتین فیتنس” را در کپشن بنویسید. کلمات و اصطلاحات که به کپشن خود اضافه می‌کنید، باعث می‌شوند تا اینستاگرام بفهمد که محتوای شما درباره چیست.
  • برچسب‌های لوکیشن را که مرتبط با پستتان هستند اضافه کنید. لوکیشن‌ها می‌توانند به دیگر افراد کمک کند تا محتوای شما راحت‌تر پیدا شود.

4.کپشن‌هایتان درگیرکننده نیستند

شما با اهمیت بهینه‌سازی کپشن‌ها آشنایی دارید، اما آیا شما آنها را درگیرکننده‌تر می‌سازید؟ آیا مخاطبین را قلاب می‌کنید و توجه آنها را به پست‌هایتان جلب می‌کنید؟ آیا به آنها دلیلی برای لایک پستتان می‌دهید؟

اگر هیچ کاری به‌غیراز اضافه‌کردن هشتگ به کپشنتان به آنها نمی‌دهید، شاید این دلیلی باشد که لایک‌های اینستاگرامتان کاهش پیدا کرده‌اند.

راه‌حل

یک داستان بگویید. با هر پستی که منتشر می‌کنید، یک داستان را سعی کنید با آن نقل کنید. ما درباره نوشتن یک رمان بحث نمی‌کنیم. فقط به مردم درباره چیزی که در ذهنتان است یا پستی که خلق کرده‌اید بگویید.

اگر فالوورهایتان یک ارتباط احساسی با پست‌های شما داشته باشند و با چیزی که در حال دیدن آن هستند احساس مرتبط بودن بکنند پس میل بیشتری برای لایک پست شما خواهند داشت چون واقعا از پست‌هایتان خوششان می‌آید. یعنی سعی کنید بیشتر وجه انسانی و احساسی خود را نشان دهید.

لازم نیست داستانی که نقل می‌کنید طولانی باشد. فقط چند خط برای بعضی از موارد کافی است.

5.شادوبن شده‌اید

اگر به اندازه کافی یا مورد انتظارتان لایک دریافت نمی‌کنید، احتمالاً به این دلیل باشد که شادوبن شده‌اید. یک شادوبن وقتی است که اینستاگرام ریچ محتوای شما را محدود می‌کند.

به بیانی دیگر، پلتفرم تصمیم میگیرد تا محتوای شما را به دیگر فالوورهای خارج از محدوده فالوورهای شما نشان ندهد.

اینستاگرام شادوبن شدن را انکار می‌کند اما خب شواهد حکایتی کافی از این قضیه وجود دارند.

راه‌حل

رهایی از شادوبن شدن می‌تواند مشکل باشد، به خصوص اگر ندانید دلیل اصلی شادوبن شدنتان چیست.

اما شما می‌توانید چند کار را برای برگشتن حسابتان به الگوریتم انجام دهید:

  • استفاده از برنامه تاییدنشده را متوقف کنید.
  • هر محتوایی که دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض کرده است حذف کنید.
  • از هشتگ‌های ممنوعه استفاده نکنید.

اگر همه موارد بالا کمکی نکردند، شاید نیاز باشد یک حساب تازه دیگر بسازید و همه محتوایی که ایجاد کرده‌اید را پاک کنید.

6.الگوریتم تغییر کرده است

الگوریتم اینستاگرام به شکل مستمری در حال تغییر است، و اگر شما با این تغییرات همراه نشوید، تعامل شما کاهش می‌یابد. چرا؟ چون پلتفرم محتوای شما را به تعداد زیادی افراد نشان نمی‌دهد.

یک تغییر ساده در الگوریتم می‌تواند به سرعت لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌های شما را بالا ببرد.

راه‌حل

با تغییرات الگوریتم همراه باشید. وبلاگ‌ها و اخباری که روی بازاریابی شبکه اجتماعی تمرکز کرده‌اند، احتمالاً درباره تغییرات الگوریتم نیز حرف بزنند، بنابراین آنها را منظم بررسی کنید.

همچنین به داده‌های آماری خود نیز توجه کنید. آیا بازدیدها و لایک‌هایتان شروع به یک کاهش کرده‌اند؟ اگر بتوانید زمانی که این کاهش اتفاق افتاده را شناسایی کنید، می‌توانید سریعاً تغییرات احتمالی را اعمال کنید و دوباره لایک‌هایتان را شروع به افزایش کنند.

سؤالات رایج

چطور می‌توانم لایک‌هایم را در اینستاگرام افزایش دهم؟

بهترین روش برای افزایش لایک‌ها در اینستاگرام ایجاد محتوای بهتر است. درگیری و محتوای منحصربه‌فرد باعث کسب توجه بیشتر و تشویق افراد برای کلیک روی دکمه لایک زیر پست می‌شود.

چقدر باید در اینستاگرام پست منتشر کنم؟

تعداد پست‌های منتشر شده شما به زمینه فعالیتی و مخاطبین شما بستگی دارد. اما به عنوان یک قاعده کلی، کارشناسان توصیه می‌کنند که سه بار در هفته پست منتشر کنید. شما می‌توانید استوری‌ها را بیشتر منتشر کنید. بسیاری از کاربران حداقل یک بار در روز استوری‌های جدید منتشر می‌کنند.

چه زمانی بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام است؟

بهترین زمان انتشار پست اینستاگرام به اینکه مخاطبین شما در کجا قرار دارند بستگی دارد. با این حال، چندی بازه زمانی خوب برای محتوای جدید وجود دارند.

ما بازه‌های زمانی زیر را توصیه می‌کنیم:

دوشنبه از 9 صبح تا 10 صبح

  • سه شنبه از 9 صبح تا 10 صبح
  • چهارشنبه از 5 صبح، 11 صبح و 3 ظهر
  • پنج شنبه از 12 ظهر و 5 ظهر
  • جمعه از 9 صبح، 10 صبح، 5 ظهر و 6 ظهر
  • شنبه از 8 صبح و 12 ظهر
  • یکشنبه از 10 صبح و 2 ظهر

روزهای آخر هفته برای پست گذاری اینستاگرام ایده‌آل نیستند اما اگر مجبور هستید، زمان‌های بالا بالاترین نرخ تعامل را دارند. البته این بازه‌های زمانی برای همه نوع محتوا یا حسابی مناسب نیستند. بهترین راه حال این است بر اساس داده آماری مخاطبین خود بهترین بازه زمانی ارسال پست را انتخاب کنید.

آیا لایک در اینستاگرام مهم است؟

بله که مهم است. چون آنها معیاری از تعامل هستند. هرچقدر محتوای شما تعامل بیشتری دریافت کند، الگوریتم نیز احتمالاً پست‌های شما را به افراد بیشتری نشان دهد.

یک تعامل بالا همچنین برای برندها نیز باارزش است، بنابراین اگر دنبال کسب درآمد یا دریافت یک حامی مالی سودآوری هستید، باید روی افزایش لایک‌ها تمرکز کنید.

برچسب ها :

sirvan

یک دونده که دوست داره بنویسه.
پست های مرتبط

14 تا از بهترین برنامه‌های ادیت عکس برای اینستاگرام 📷

بهترین برنامه‌های ادیت عکس برای اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا تصاویرتان…

۱۴۰۳-۰۶-۱۸

ورود به برگه اکسپلور اینستاگرام با 11 استراتژی اصولی 👌| صفر تا 99😉وایرال شدن در برگه اکسپلور

پیش گفتار کلیدی ورود به برگه اکسپلور اینستاگرام برای هر کسی این…

۱۴۰۳-۰۵-۱۹

6 فایده داشتن فالوور زیاد در اینستاگرام در سال 2024👌

شاید تابه‌حال از خودتان پرسیده باشید که آیا داشتن فالوورهای زیاد در…

۱۴۰۳-۰۴-۱۹

دیدگاهتان را بنویسید